VadeVi
Neix l’eina digital que fa inventari i podrà anticipar trencament d’estocs
  • CA

Novetats interessants en l’àmbit de la intel·ligència artificial que podria beneficiar els cellers i empreses del vi. Es presenta Bodega Digital, una plataforma que vol ajudar les empreses a optimitzar la gestió de l’inventari i a implementar models per fer una predicció ajustada de la demanda.

Aquest projecte té al darrere un equip format per sis socis, entre els quals, INNOVI, el Grupo ICA, Quabu Solutions, Raw Data i DO5 Hispanobodegas, i tres cellers de La Rioja, Ribera del Duero i Rueda.

Pensada pel sector del vi, però amb la mirada a altres sectors

Bodega Digital es planteja en dues fases. La primera té a veure amb la identificació de les ampolles mitjançant radiofreqüència (RFID) i el mòdul de predicció de demanda a través de Machine Learning. La segona ja té a veure amb el refinament d’inventaris per recollir informació addicional que, més tard, es tractarà a través d’un sistema d’intel·ligència artificial per aconseguir la màxima precisió en el sistema d’inventari de magatzems.

De moment, aquesta solució està pensada inicialment per al sector vitivinícola, però posteriorment es podrà expandir a altres sectors com la manufactura, aeroports, indústria agroalimentària i medicina.

Segons Alexis Álvarez, del grup ICA, el “repte més gran és la integració de dispositius de radiofreqüència a les ampolles per a dur a terme lectures de llarga distància, ja que històricament no han existit solucions que resolguin els problemes relacionats amb l’alteració de lectures en elements líquids”. En aquest sentit, al projecte s’avaluen diferents tags RFID d’ultra alta freqüència (UHF) que puguin col·locar-se de forma segura al coll de l’ampolla, i minimitzin els errors durant els processos de gestió d’inventaris. De la mateixa manera, s’avaluaran altres dispositius hardware com antenes RFID que millorin les lectures en entorns d’alta densitat d’ampolles.

Anticipar trencaments d’estocs

Eloi Montcada, Clúster manager d’INNOVI reforça “que la gestió dels inventaris és un repte per a les empreses vinícoles. Cal pensar que en alguns cellers els productes són emmagatzemats en el seu procés de criança fins a 15 anys amb diverses operacions realitzades en aquest temps”. A més a més, afegeix, “existeixen moltes referències similars, ja que són moltes les variables de cada producte: any, varietat, parcel·la, etc.” “Aconseguir identificar de manera individualitzada cada ampolla garantirà la traçabilitat i propietats de la mateixa així com identificar la seva posició”, conclou.

El celler participant en el projecte, HispanoBodegas, comparteix que “és important tenir clar en tot moment la disponibilitat de gènere de manera ràpida i detallada. L’ús de tecnologia RFID permet optimitzar aquest procés”. “De la mateixa manera, afegeixen, la tecnologia conjuntament amb models de predicció de demanda, permeten anticipar possibles trencaments d’estocs i millorar la disponibilitat pel client final”.

Aquesta eina sorgeix d’un projecte finançat pel Ministerio de Industria, Comercio y Turismo i a través del fons europeu Next Generation.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa