VadeVi
El mercat internacional suposa un 76% de la venda del cava
  • CA

Un satisfet Javier Pagès, President de la DO CAVA, obria la roda de premsa de presentació de dades de la DO CAVA amb un missatge clar: “tenim moltes raons per estar alegres”. I una d’elles, la principal, és l’increment de les vendes de cava que en els nou primers mesos del 2021 han crescut un 16,45% respecte l’any passat.

Pagès també es mostrava optimista pel fet que aquest 2021 es superaran les xifres de vendes del 2019, any prepandèmic. En temes d’expedicions, que són les ampolles que els cellers ja tenen a punt de servir al mercat amb els marxamos (segell circular que porta enganxada l’ampolla a la part superior, just a sobre de la càpsula i que indica el període de criança certificat pel Consell Regulador del Cava) ja col·locats, fins al setembre de 2021 es van situar en 170 milions d’ampolles en front dels 163,8 milions d’ampolles del 2019 o dels 146 milions d’ampolles del 2020.

Els caves de major prestigi, els de la categoria de Guarda Superior, que comprèn els reserva i els gran reserva han tingut un creixement molt destacat en termes d’expedicions. El caves reserva han incrementat un 34,73% respecte el mateix període de 2020, amb més de 19 milions d’ampolles. Les expedicions dels caves de gran reserva van créixer un 42,11%, que suposa 2,3 milions d’unitats. En els caves de Guarda el creixement ha estat d’un 14,46%, que representa sumar 146,8 milions d’ampolles, uns 18 milions més que el mateix període de 2020.

A nivell de vendes internacionals, el cava exporta un 76% de la seva producció, amb un creixement en els nou primers mesos de 2021 del 15%, unes 120,3 milions d’ampolles, respecte del mateix període del 2020. Al mercat domèstic, que representa un 24% de la producció, l’increment ha estat del 21,15%, fins als 347 milions d’ampolles.

Entrant al detall dels mercats, destaca el creixement a Alemanya, principal mercat internacional per aquest producte (un +11,87%, arribant als 20,3 milions d’ampolles, 2 més que l’any passat i una xifra similar a l’any 2019), malgrat el creixement més significatiu, amb un 62,91%, s’ha enregistrat als Estats Units, qui ja se situa com el segon principal mercat mundial pel Cava. Pel que fa al top 10 mundial, també són significatius els creixements experimentats als Països Baixos (+22,32%), Rússia (+44,79%) i el Canadà (+28,28%).

En cap dels 10 principals mercats internacionals han baixat les vendes de Cava durant els tres primers trimestres del 2021, una clara senyal de la bona recuperació post pandèmia del sector de vendes. La tendència del creixement s’espera que segueixi en el temps en paral·lel a la baixada de les restriccions impostes per causa de la pandèmia, donant així pas a una continuada i extraordinària recuperació de vendes del sector del Cava.          

La presentació s’ha dut a terme a Barcelona i a Madrid acompanyats d’un grup de cellerers que elaboren Caves de Guarda Superior de Paratge Qualificat, com Bruno Colomer, responsable d’enologia de Codorníu; Maite Esteve, CEO de Vins el Cep; Josep Maria Ferrer, CEO de Vins Família Ferrer; Joan Juvé, president de Juvé & Camps; Josep Maria Pujol-Busquets i Mireia Pujol-Busquets, president d’Alta Alella i directora adjunta d’Alta Alella; i Pere Ventura, CEO de Pere Ventura.

Tots ells han recolzat Javier Pagés, mostrant la unitat que conformen tots els cellers com a element clau per al creixement del sector i un tancament d’any prometedor.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa