«Barcelona Wine», premi al millor llibre d’enoturisme

El llibre de Lluís Tolosa es classifica entre les sis millors publicacions d'enoturisme del món

El llibre Barcelona Wine, de l’autor Lluís Tolosa, publicat amb la col·laboració de Turisme de Barcelona i la Diputació de Barcelona, ha estat premiat com a Millor Llibre d’Enoturisme de l’Estat espanyol en els Gourmand Awards 2015.

Gourmand Awards és el concurs de llibres de vins més important del món. Cada any hi participen més de 7.000 llibres de vins i gastronomia publicats a més d’un centenar de països d’arreu del món.

En aquesta primera fase, s’han premiat els millors llibres de vins de cada país. El reconeixement per al llibre Barcelona Wine és doble, perquè no només ha guanyat el premi “Best Wine Tourism Book in Spain”, sinó que també s’ha classificat entre els sis millors llibres d’enoturisme del món. Per ordre alfabètic de països, aquests són els sis finalistes mundials:

– Austràlia. Explore Aussie wineries (AGWA)

– France. Vins et villages de France (Le Chêne)

– Portugal. Guide to wine tourism in Portugal (Zest Books)

– South Africa. The beer safari. Lucy Corne (Struik)

– Spain. Barcelona wine. Lluís Tolosa (Tolosa Wine Books)

– UK. Wine trails (Lonely Planet)

Ara, aquests sis llibres participaran en la final mundial que se celebrarà el proper 28 de maig a Yantai, la gran zona vitivinícola de Xina, on competiran pel premi “Best in the World” per triar el millor llibre d’enoturisme del món.

Aquesta serà la tercera vegada que l’autor Lluís Tolosa és finalista mundial dels Gourmand Awards. El seu llibre Vinos y Bodegas de Rioja (LTA Ediciones) va guanyar la final mundial i es va proclamar “Best in the World 2007” a Pequin. El seu llibre Vinos extraordinarios (Ed. Lunwerg) va guanyar el “Best in the World 2014”, també a Pequin. Des de llavors, Lluís Tolosa és col·laborador habitual de la revista Wine in China, que publica més de 70.000 exemplars mensuals.

Barcelona Wine. Enjoy Wine Tourism in the City (PVP 19,00 euros) és un llibre publicat en català, castellà, anglès i francès, amb l’objectiu de posicionar la ciutat de Barcelona com a capital enoturística, amb 600 cellers al seu voltant, i per situar-la també com a motor de consum del vi català. Un llibre dirigit els propis barcelonins, als catalans i als vuit milions de turistes que visiten la ciutat cada any.


Nou comentari