El «Barcelona Wine» segueix sumant premis

El llibre de Lluís Tolosa considerat el segon millor llibre d'enoturisme del món, segons els Gourmand Awards 2016

El llibre “Barcelona Wine”, de Lluís Tolosa, publicat amb la col·laboració de Turisme de Barcelona i la Diputació de Barcelona, ha estat premiat com a “Segon Millor Llibre d’Enoturisme del Món” en els Gourmand Awards 2016, celebrats a Yantai (Xina) a finals del mes de maig.

Gourmand Awards és el concurs de llibres de vins i gastronomia més important del món. Cada any hi participen més de 7.000 llibres de vins i gastronomia publicats a més d’un centenar de països d’arreu del món.

El llibre Barcelona Wine es va classificar per la final mundial com a “Best Wine Tourism Book in Spain”, juntament amb altres cinc finalistes mundials:

– Austràlia. Explore Aussie wineries (AGWA)

– France. Vins et villages de France (Le Chêne)

– Portugal. Guide to wine tourism in Portugal (Zest Books)

– South Africa. The beer safari. Lucy Corne (Struik)

– Spain. Barcelona wine. Lluís Tolosa (Tolosa Wine Books)

– UK. Wine trails (Lonely Planet)

El 1r premi “Best Wine Tourism Book in the World” va ser per la Guide to wine tourism in Portugal i el 3r premi per Vins et villages de France.

Aquesta era la tercera vegada que Lluís Tolosa arribava a la final mundial dels Gourmand Awards. El seu llibre Vinos y Bodegas de Rioja (LTA Ediciones) va guanyar la final mundial i es va proclamar “Best European Wine Book in the World” a Pequin l’any 2007. El seu llibre Vinos extraordinarios (Ed. Lunwerg) va guanyar el “Best European Wine Book in the World” també a Pequin l’any 2014. Des de llavors, Lluís Tolosa és col·laborador habitual de la revista Wine in China, que publica més de 70.000 exemplars mensuals.

“Barcelona Wine. Enjoy Wine Tourism in the City” està publicat en català, castellà, anglès i francès i amb un doble objectiu. Primer, posicionar la ciutat de Barcelona com a gran capital enoturística europea, amb 600 cellers al seu voltant. I segon, situar també la ciutat de Barcelona com a motor de consum del vi català. Un llibre dirigit als propis barcelonins, als catalans i als vuit milions de turistes que visiten cada any la ciutat.


Nou comentari