El crític Luis Gutierrez en una de les sessions de tast a Catalunya. Foto: AVC">

Luis Gutierrez, el tastador oficial de la revista The Wine Advocate, ha fet 2 series de tastos, el primer realitzat a VITEC i el segon a la seu de l’AVC de Vilafranca del Penedès, en que s’han avaluat una mitjana de 80 a 90 vins diaris. En els tastos hi han participat 176 cellers de les 12 denominacions d’origen catalanes, cellers i marques que han estat seleccionats exclusivament per Gutierrez, designat des del passat mes de juny com a primer tastador espanyol per a la publicació de Robert Parker.

Durant l’estada a Catalunya el crític ha tastat més de 660 vins, entre tranquils i escumosos, un 19% menys que en l’edició anterior, factor que ha permès una major atenció a cada vi, dedicant-hi aproximadament 10 minuts per mostra. Durant els tastos la frase més comentada per Gutierrez ha estat “que els vins han de tenir equilibri, i dir-te quin és el seu origen”. El periodista ja porta més de 40.000 paraules escrites sobre els vins de Catalunya, que són la base d’un extens article que es publicarà el proper mes de març. El tastador també ha assenyalat que “el més important és valorar el resultat final, independentment del procés”.

A l’edició anterior l’antecessor de Gutierrez, el britànic Neal Martin, va demanar fer algunes visites a cellers, però aquest vegada, donada la coneixença de Gutierrez sobre la zona, no ha volgut contemplar aquesta modalitat donant prioritat únicament al tast de vins.

Segons la nota de premsa difosa per l’Associació Vinícola Catalana, el crític s’ha mostrat molt agraït per l’ajuda rebuda per part de l’associació patronal durant aquestes tres setmanes “ja que han estat molt intenses i d’una gran concentració”. Tanmateix la unió empresarial del vi estima molt positivament l’estada de Luis Gutierrez a Catalunya, donat que aquesta iniciativa permet que molts cellers catalans puguin participar d’aquesta oportunitat única d’entrar a la famosa “Llista Parker”.

La revista The Wine Advocate és de les més reconegudes internacionalment, i per tant, la presència en ella implica un alt valor afegit pel producte.

Aquesta acció forma part del pla estratègic de promoció que l’AVC esta portant a terme durant aquest any vitivinícola 2013-14, coordinat pel seu Departament de Dinamització Internacional.

Nou comentari

Comparteix