El Restaurant Socarrat de Nova York guanya el Cartaví Internacional

El guardó es lliura en el marc de la 35a Mostra de Vins i Caves, després d'una setmana de visites a cellers catalans

Valentí Roqueta, president de l’Associació Vinícola Catalana, i Jordi Bort, Director General de l’INCAVI han lliurat la placa honorífica que distingeix al restaurant que millor promociona el vi català a la seva carta. El guanyador ha estat el restaurant Socarrat ubicat a la ciutat de Nova York.

“Catalunya està plena de contrastos i de característiques que fan únics els nostres vins -ha destacat en Valentí Roqueta. “Els vins catalans -continua- estan presents cada vegada en més països i sorprenen a aquells que els tasten per primera vegada”.

El Restaurant Socarrat compta amb diversos establiments a Nova York i el seu propietari, Lolo Manso, ha destacat sempre per imprimir la seva filosofia empresarial i la cultura catalana en cadascun d’ells. El representant del Restaurant, Roberto U. Montoya, ha mostrat el seu agraïment a l’Associació Vinícola Catalana i ha destacat els nombrosos vins catalans que ofereixen a la seva carta.

Jordi Bort, Director General de l’INCAVI, destacava l’alt potencial i qualitat dels vins catalans presents als Estats Units, cosa que l’ajuda a guanyar en prestigi dia a dia.

El premi ha estat el colofó d’una setmana de visites a cellers catalans que ha organitzat l’Associació Vinícola Catalana. El tour ha portat a un grup de prescriptors i restaurants nord-americans a conèixer de primera mà els vins i caves de Catalunya a través dels següents cellers: Gramona, Vallformosa, Huguet Can Feixes, Torres, Parés Baltà, Codorniu, Pinord, Albet i Noya, Abadal, Raimat, La Vinícola Gandesa i Perelada.

Entre els membres d’aquest viatge, hi ha màster sommeliers d’EEUU, wine consultant, periodistes, assessors de restaurants i importadors i membres dels dos restaurants finalistes del Cartaví Internacional. Actualment s’està treballant ja en properes accions que promocionin el vi català entre distribuïdores, restaurants i consumidor final, donant a conèixer les excel·lències dels productes del país i generant una imatge de marca forta en el mercat nord-americà.


Nou comentari