VadeVi
Els millors vins del Vijazz 2017, segons votació popular
  • CA

Per tercer any consecutiu, l’empresa The Whatsons, d’opinió pública, ha atorgat els guardons populars als vins i escumosos que més agraden entre el públic de la mostra de vins i escumosos celebrada a Vilafranca del Penedès amb motiu del ViJazz Penedès 2017.

L’enquesta que es va realitzar consistia en dues preguntes. La primera: “Véns pel vi o pel jazz?” I la segona: “Quin és el vi o escumós, dels que has tastat durant el ViJazz 2017, que més t’agradat?” i es van obtenir un total de 533 respostes entre el públic, en el transcurs de l’esdeveniment.

Pel que fa el binomi vi-jazz, el 87,05% opta pel vi, mentre que el 12,95% restant ho fa pel jazz.

Sobre els productes més populars de la mostra, una vegada emeses les votacions, el recompte es va realitzar tenint en compte cinc categories: vi blanc, vi rosat, vi negre, vi escumós i celler, aquest darrer considerant el conjunt de valoracions dels seus productes.

Les preferències generals del públic quant a categories van decantar-se cap al vi blanc, amb un 49.34% del total de les valoracions, seguit pel vi escumós amb un 23,83%, el vi negre amb un 13,70% i, per últim, el vi rosat amb un 13,13%.

Pel que fa a gènere (52,15% homes i 47,85% dones), es destaca que en l’elecció del vi negre i rosat, van predominar els homes, mentre que el l’elecció de l’escumós ho van fer les dones. Respecte al vi blanc, la partida queda en taules.

En l’edició 2017, els premis per votació popular han estat:

  • Premi del públic al vi blanc per 3055, de Jean Leon; Chardonnay.
  • Premi del públic al vi rosat per Rosat, de Sumarroca; Ull de Llebre, Merlot i Syrah.
  • Premi del públic al vi negre per 3055, de Jean Leon; Merlot i Petit Verdot.
  • Premi del públic a l’escumós per Ice Cocktail, de Maset del Lleó; Macabeu, Parellada i Xarel·lo.
  • Premi del públic al celler per 1+1=3, principalment pels vins blancs Anais i Dahlia i pel cava rosat.

Aquesta ha estat ja la tercera edició d’uns guardons creats arran d’iniciativa privada i aliena a l’organització de l’esdeveniment, que vol copsar els gustos del gran públic dels productes que arriben al mercat.

Fitxa tècnica de l’enquesta

  • Naturalesa metodològica: quantitativa.
  • Tècnica metodològica: enquesta presencial, amb integració digital directa.
  • Tipus de qüestionari: estructurat.
  • Univers: persones majors d’edat, assistents a la mostra de vins i caves de Vilafranca del Penedès, celebrada els dies 7, 8 i 9 de juliol de 2017. Es dimensiona per a una assistència de 50.000 persones.
  • Mida mostral: 533 unitats mostrals vàlides.
  • Marge d’error: ± 5%.
  • Nivell de confiança del 95,5%.
  • Data de recol·lecció de dades: 7, 8 i 9 de juliol de 2017, en franges horàries preestablertes (20h – 23h)

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Marta a juliol 12, 2017 | 09:03
    Marta juliol 12, 2017 | 09:03
    Felicitats per aquest article, m'encanta! Aquestes votacions populars s'haurien de fer en més fires i esdeveniments pq és la millor manera de valorar els vins que més agraden als que som els consumidors finals. Bravo!

Respon a Marta Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa