Fa un any, un periodista i una antropòloga van decidir convertir-se en altaveu de la Batalla de l’Ebre. Van muntat una empresa de guiatges en els que proposen als visitants fer un recorregut històric partint del passat i arribant al present. Un passat recent de prop de 80 anys però que inevitablement va marcar molt intensament el territori.
És per això que segons Maite Hernández, antropòloga i una de les responsable de Terra Enllà, els seus guiatges no es volen centrar només en el que va passar l’any 1938 sinó que volen que aquest sigui el punt de partida per poder parlar també de les seves conseqüències en tots els aspectes.
Les rutes s’acompanyen també amb suport audiovisuals amb unes tablets, amb les explicacions els guies i també amb vi.
Amb col·laboració amb els cellers Piñol, La Fou, Bernaví, Cal Menescal i Frisach moltes d’aquestes sortides es combinen amb explicacions i tastos de vins de la Terra Alta.
Amb el Celler Frisach, per exemple, els vins es tasten a la trinxera museïtzada de la Cota 402 després d’haver passat pel Poble Vell de Corbera.
Hernández insisteix que els tours no se centren només en el passat sinó que miren al present i per això el vi és un aspecte important que també volen tractar.
Més informació: terra enllà.com