Restaurants, allotjaments i experiències d’arreu del país han penjat aquests dies de Setmana Santa el cartell de complet . Els gremis ho han celebrat amb l’entusiasme d’aquell qui torna a començar o qui veu que finalment la ‘normalitat’ ha tornat a ser, finalment, una realitat tangible.

En el cas de l’enoturisme, la situació no ha estat diferent, i les diverses propostes i experiències que Catalunya ha posat sobre la taula aquests dies de festa han rebut una molt bona acollida.

Començant per l’Empordà, que ha vist com aquesta Setmana Santa els coincidia amb el Vivid, el Festival que omple de vi durant tot el mes d’abril diversos indrets del territori. Els organitzadors comparteixen que d’una vintena d’activitats organitzades entre l’Alt i el Baix Empordà, han tingut un 80% d’ocupació; i diversos cellers particulars, han celebrat que les activitats programades i els wine bars s’han omplert de visitants, un percentatge important dels quals, eren espontanis que s’hi presentaven sense reserva, i entre les procedències, molts catalans però també francesos i belgues. “Molt bona acceptació d’una oferta enoturística que en la major part dels casos ha esgotat places”, expliquen des de l’Empordà.

Enoturisme entre vinyes | sp.l

Altres territoris on també celebren bones xifres són la regió vitivinícola del Pla de Bages, on també aplaudeixen haver rebut “més visites del que és habitual”, i sobretot, haver consolidat una oferta de wine bars que cada cop està sent més present entre els cellers bagencs -tendència per cert compartida també en altres zones vinícoles de Catalunya-; i la Terra Alta i el Priorat han compartit xifres de plens totals en diverses de les ofertes i activitats, amb una significativa afluència amb les experiències a l’aire lliure i sortides per visitar cellers i trepitjar vinyes.

Des d’Enoturisme Penedès la valoració d’aquests dies també és “molt bona i satisfactòria“. Els diversos projectes celebren haver omplert sessions, visites i activitats, i destaquen com a element significatiu la presència de públic internacional.

Marta Domènech, Directora General de Turisme de la Generalitat, comparteix amb Vadevi la satisfacció amb què han rebut aquestes xifres. “Ha estat un èxit total a nivell de tot Catalunya, s’han omplert les activitats, els cellers han tingut ple de visites i tot plegat ha tingut també un impacte positiu en quant a vendes de vi”.

Nou comentari

Comparteix