Vijazz

!--akiadsense-->

Per quart any consecutiu, l’empresa The Whatsons, d’opinió pública, ha atorgat els guardons populars als vins i escumosos que més agraden entre el públic de la mostra de vins i escumosos celebrada a Vilafranca del Penedès amb motiu del ViJazz 2018.

En l’edició 2018, els productes que més vots han rebut i, per tant, els més populars entre el públic, han estat el blanc Freyé, de Domènech Vidal, el rosat Petjades, de Torelló, el negre A Pèl, de Loxarel, i l’escumós Brut Rosat, de Rexach Baqués.

L’enquesta d’enguany, amb una mostra de 550 persones, consistia en una bateria de preguntes, algunes relacionades directament amb l’esdeveniment i d’altres orientades a copsar hàbits i preferències del públic.

Pel que fa a gènere (55% homes i 45% dones) es destaca que en l’elecció del vi negre 9 de cada 10 són homes, mentre que el l’elecció de l’escumós 7 de cada 10 són dones. Respecte al vi blanc i rosat, no s’aprecien diferències significatives.

Les preferències generals del públic quant a consum de vi durant l’esdeveniment van decantar-se majoritàriament cap al vi blanc, amb un 45% del total de les valoracions, seguit del vi escumós amb un 22%, el vi rosat amb un 13% i, per últim, el vi negre, amb un 4%. Pel que fa el 16% restant, correspon a públic que va optar per pendre una mica de cada.

Una altra de les preguntes de l’enquesta consistia en esbrinar el nombre de copes que tenien previst fer els assistents a l’esdeveniment. Més de la meitat del públic va afirmar que faria un màxim de tres copes i, tres de cada deu, entre tres i cinc consumicions.

Respecte els hàbits de consum del públic assistent, quatre de cada deu persones compren vi normalment al supermercat i sis de cada deu es gasten usualment entre 5€ i 10€ per ampolla.

Per últim, l’enquesta va incloure una qüestió relacionada amb el vi i la felicitat. Es demanava als assistents a l’esdeveniment que diguessin quant d’acord estaven amb l’afirmació “el vi em fa feliç”, en una escala percentual de 0 a 100. La puntuació mitjana obtinguda entre les 550 enquestes realitzades va ser de 77%.

Aquesta ha estat ja la quarta edició d’uns guardons creats arran d’iniciativa privada i aliena a l’organització de l’esdeveniment, que busca copsar els gustos del gran públic dels productes servit durant aquest esdeveniment.

Nou comentari

Comparteix