L’empresa familiar Espinaler ha presentat les dades econòmiques del 2015. Després de cinc anys de creixement continuat, al 2015 la facturació del Grup Espinaler ha superat els 13 milions d’euros, batent rècords en totes les seves línies de negoci. Aquest any que deixem enrera han presentat una nova imatge corporativa, dotant als seus productes gourmet d’una nova estètica elegant i més moderna. Al 2016 Espinaler celebrarà 120 anys de trajectòria.
Creixement en totes les línies de negoci
El creixement s’ha manifestat en totes les seves línies de negoci, arribant a un 117% d’augment de la facturació en el seu departament d’exportació, creat l’any 2014. Pel que a la venta al major i distribució, aquest increment ha arribat al 64%, corresponent a 5 milions d’euros. La línia de distribució de vins i destil·lats ha fregat els 2,5 milions.
Pel que fa a la venta al detall, el creixement ha estat més moderat, i s’ha arribat als 6 milions d’euros. El 2014 es va tocar sostre de facturació al detall, en els seus tres locals propis, que no han sigut ampliats des de 2011.
La facturació del Grup Espinaler ha experimentat el seu major creixement en els darrers cinc anys: el 2012 es van facturar 8 milions d’euros; el 2013, 9,3 milions; el 2014, 11,8 milions i, el 2015, s’ha arribat als 13,2 milions d’euros. Actualment, té 80 treballadors, els mateixos que el 2014.
Miquel Tapias, quarta generació de la família al front d’Espinaler, assegura que “el creixement de l’empresa no farà canviar la nostra filosofia: oferim un producte de millor qualitat al nostre públic, cada dia més exigent”. Tapias, que va ser el responsable del creixement de l’empresa ampliant el negoci de la taverna a peu de platja diu que “mai hagués imaginat que arribaríem a aquestes xifres, però estic segur que si el meu pare veiés la feina que estem fent estaria molt orgullós”.
Espinaler: de Vilassar de Mar a tot el món
La Taverna Espinaler neix al 1896 a Vilassar de Mar. De la mà de Miquel Riera i Prat, que s’instal·la a la petita població propera a Barcelona, a la taverna s’hi servien gots de vi. Al 1946, Joan Tapias (nét del fundador) fa un tomb al negoci i comença a servir vermut de qualitat els diumenges i l’acompanya de conserves. Al 1950, Ventureta Roldós, dona de Joan Tapias, crea la fórmula de la Salsa Espinaler, que només es servia a la taverna. Als anys 70, Miquel Tapias (actual propietari i quarta generació) es col·loca al front del negoci i inicia el canvi: embotella la Salsa Espinaler i la comercialitza, posicionant-se a totes les llars catalanes. Comença a viatjar a Galicia per seleccionar les millors conserves, i és als anys 80 quan crea la marca Espinaler de conserves de peix i marisc. Actualment, Espinaler compta amb més de 300 referències amb marca pròpia, entre conserves de marisc i peix, vegetals, vermuts, vins, salses i patates.
L’any 2000, el negoci creix i es fa necessari ampliar l’espai i s’inaugura un nou model de negoci: una taverna-botiga gourmet en una nau industrial a Vilassar de Mar, que l’any 2012 va guanyar el premi a la millor botiga gourmet especialitzada d’Espanya.
Al 2004 Espinaler traspassa les fronteres de Catalunya i comença a vendre els seus productes a la resta d’Espanya. A mitjan 2012, Espinaler inicia la seva expansió internacional gràcies a la demanda del seu producte de països de la Unió Europea. Al 2014 es crea el departament d’exportació que apropa el producte al mercat asiàtic, llatinoamericà i amplia fronteres a Europa.
Al 2014 s’inaugura la taverna Espinaler al centre de Tòquio, i al 2015 la marca arriba a Hong Kong de la mà de LeGouter. Al 2016 Espinaler té la intenció d’iniciar la distribució dels seus productes al mercat nord-americà.