La singularització i la caracterització dels vins de qualitat que s’elaboren a Catalunya és una de les principals línies estratègiques de treball de l’INCAVI i, en aquest àmbit s’emmarca l’estudi de les varietats carinyena blanca, escanyavelles i monastrell a la Denominació d’Origen Qualificada del Priorat.
Conjuntament amb el Consell Regulador i amb la voluntat d’ampliar el coneixement tècnic d’aquestes tres varietats autòctones, s’ha iniciat aquesta campanya un projecte per fer seguiment de l’evolució d’aquestes tres varietats des de la vinya fins a l’elaboració de vins experimentals i la seva caracterització d’ADN, analítica i sensorial.

El projecte té una durada prevista d’un mínim de tres anys i té com objectiu obtenir un major coneixement i informació d’aquestes varietats autòctones i, si s’escau, la inclusió d’aquestes al plec de condicions per al seu ús en l’elaboració de vins de la DOQ Priorat.
A més de tècnics de l’INCAVI i de la DOQ Priorat, en aquest projecte també hi participen els viticultors Marc Ripoll, Sara Perez i Esher Nin, que formen part de la comissió de seguiment.