Freixenet ha aconseguit un rècord històric amb la venda de 100 milions d’ampolles a nivell internacional el 2021, i preveu assolir la venda de 105 milions d’ampolles abans de finalitzar l’any.

Es tracta de la primera vegada a la història que la marca supera aquest rècord en un any. En aquest sentit, la feina d’internacionalització que ha fet la companyia durant més de 70 anys ha estat una de les raons principals que expliquen que Freixenet hagi incrementat les vendes en un 5% durant 2021.

L’exportació d’ampolles Freixenet es materialitza al 80% de les vendes de la companyia a nivell global. A més, Freixenet preveu superar el 85% el proper any com a conseqüència de l’aliança que es va iniciar el 2018. En aquest sentit, els principals mercats internacionals per a la companyia són Alemanya, el Regne Unit, els Estats Units, França i el Japó.

Segons Pere Ferrer, vicepresident i CEO de Freixenet, el sector dels vins i escumosos ha percebut una recuperació del mercat i ja es mostren dades similars a les xifres prèvies a la pandèmia. “El consum d’escumosos al mercat internacional és diferent del consum de cava a nivell estatal. Tanmateix, el comportament del consumidor espanyol està canviant, donant pas al consum de cava en altres períodes de l’any.

“Tot i així, afegeix, el Nadal continua sent el període de l’any més important per a nosaltres”. “També hem pogut veure un augment de les vendes durant la temporada d’estiu, fet que és un símptoma de l’avenç en la desestacionalització del consum del cava que ha impulsat Freixenet”, finalitza Ferrer.

En el període de campanya de Nadal, la companyia genera el 30% de les vendes anuals a l’Estat i reafirma així la seva posició de lideratge amb un 20% de quota de mercat. El Carta Nevada, celebra aquest any el seu 80è aniversari des del seu llançament el 1941, sumant vuit dècades de lideratge com el cava més venut, segons dades d’IRI del 2020.

Aquesta fita demostra, segons la marca, com l’aliança Henkell-Freixenet ha sabut aprofitar les sinergies de les dues companyies, i té com a objectiu vendre 1 de cada 10 ampolles de vi escumós en el món en els pròxims anys.

Nou comentari