VadeVi
Freixenet es vesteix de llarg per celebrar els 50 anys del Cordón Negro
  • CA

Josep Ferrer, actual president d’Honor de Freixenet, tenia al cap crear un cava afruitat, jove i fresc, al gust dels consumidors europeus, i presentar-lo de manera innovadora. Naixia aleshores Cordón Negro en una ampolla esmerilada de color negre mat. Un producte revolucionari per aquella època que estrenava un procés d’elaboració on prenia importància la fermentació a temperatura controlada durant la qual buscava potenciar les aromes i la frescor.

Aquesta efemèride té data l’any 1974, fa 50 anys, i enguany, Freixenet li ha volgut dedicar una gran festa al compliment del mig segle de vida en una festa internacional ambientada en l’escena cultural dels anys 70 i viatjant en el temps fins a l’actualitat. En el marc d’aquesta celebració, també s’ha presentat la nova imatge de l’icònic escumós, així com el nou logotip de Freixenet.

The Black Bottle

L’escumós va tenir, en els seus inicis, una gran acceptació als Estats Units, esdevenint el primer país on va aconseguir ser número 1 com a espumós importat més venut el 1983. Allí se’l coneixia com The Black Bottle. Posteriorment, va arribar al primer lloc dels rànquings també al Regne Unit, Canadà, Suècia, Suïssa, el Japó, França i nombrosos països més, arribant a ser el Cava més exportat del món.

Aquest producte ha estat present en diversos moments de la història recent, com per exemple els Jocs Olímpics de Barcelona el 1992, o els Premis de MotoGP, o sent el primer vi espumós que va arribar a l’espai exterior, el 1994. Amb el temps, ha rebut diversos reconeixements, com la medalla a millor cava del món atorgada a Cordón Negro Brut Magnum des del concurs The Champagne & Sparkling Wine World Championships els anys 2021 i 2022.

Pere Ferrer, Andreas Brokemper i Martina Obregón en l’acte de celebració | Foto: Freixenet

Nova imatge “elegant i moderna”

En el marc de 50 aniversari, Freixenet Cordón Negro estrena nova imatge que la marca descriu com a “distintiva, elegant i moderna“. El nou disseny “rejoveneix i fa més prèmium la marca”, diuen els responsables, i alhora inclou “icònics” senyals d’identitat com el nou logotip de Freixenet. “Estem encantats amb el nou disseny”, afirma Pere Ferrer, CoCEO i vicepresident de Grup Freixenet. “És més prèmium, més segur, més distintiu. Distingirà a Freixenet de la competència i reforçarà la nostra reputació com a marca innovadora, progressiva i centrada en el client”.

El nou Cordón Negro és, afegeix la marca, “més respectuosa amb el medi ambient”, amb exemples com el format mini que ha reduït el pes de l’ampolla i l’ús de plàstic, mentre que en l’ampolla estàndard s’utilitzen materials més sostenibles, prescindint de la plastificació en l’etiqueta frontal.

El 2024, Freixenet també presenta un nou logotip, coincidint amb el 110 aniversari de la fundació de la marca per part de Pere Ferrer Bosch i Dolors Sala Vivé el 1914. La nova imatge, inspirada en la façana de mosaic de les Caves Freixenet a Sant Sadurní d’Anoia, dissenyada per l’arquitecte Joan Torras Puig, representa els “valors perdurables” que són la base de la marca.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa