El Grup Freixenet segueix fent ús del transport intermodal per a distribuir el seu cava, combinant la carretera i el ferrocarril, en una aposta que, en paraules de la marca, els permet continuar avançant en les polítiques de descarbonització dels seus processos i, de retruc, dels del sector del vi.

Una reducció important de les emissions

Per a aquest projecte el Grup ha involucrat les delegacions de diferents països als quals exporta i que són responsables del transport. Actualment, Alemanya, Polònia i Bèlgica estan començant a carregar en tren, de manera que, per cada viatge a Bingen (Alemanya), es redueixen 1,6 tones de CO2, que suposa un 61% de reducció d’emissions. En el cas de Torun (Polònia) es redueixen 3,86 tones de CO2 per viatge amb una reducció d’emissions del 75%, i en el de Willebroek (Bèlgica) 1,72 tones de CO2 per viatge, amb una reducció del 59,2%.

“Sent Europa el nostre principal mercat, la mobilitat sostenible ha esdevingut una de les nostres prioritats“, comparteix Gloria Martí, responsable de sostenibilitat i medi ambient de Grup Freixenet. “Aquest projecte ens ha permès col·laborar i sumar coneixement entre diferents departaments. Sabem que la transició energètica és un dels aspectes que ha de marcar el nostre full de ruta i, per això, s’ha convertit en una cosa vital per al desenvolupament de la nostra activitat”, afegeix.

Grup Freixenet ha impulsat aquest projecte després de la prova pilot realitzada el 2021 juntament amb el Clúster Ferroviari In-Move by Railgrup, presidit per Cimalsa, el Clúster Vitivinícola Català, INNOVI, i el Comitè de Serveis Multimodals, per promoure el transport multimodal al sector utilitzant el ferrocarril com a mitjà de transport per reduir el trànsit per carretera i les emissions de CO2.

Façana de les caves Freixenet, a Sant Sadurní d’Anoia | Freixenet

Utilització de combustible renovable

En la voluntat per reduir l’empremta mediambiental, el Grup també ha col·laborat amb altres empreses com Repsol i Serveto, amb qui va iniciar el projecte pilot que ara ha esdevingut realitat. Actualment, s’envia el 50% de les càrregues completes a l’operador logístic central de Madrid utilitzant el combustible renovable de Repsol procedent d’olis de cuina usats i altres residus. Aquest combustible renovable es pot fer servir en camions estàndard i està suposant una reducció del 85% d’emissions de carboni.

En el marc de la BWW, la marca va organitzar la taula rodona El repte de la mobilitat sostenible: com afecta el sector vinícola? Debat de propostes i solucions, moderada per Jordi Espin, secretari general de Transprime Spanish Shippers’ Council, i amb la participació de Gloria Martí i Cristina Durán amb Simó Batlle, director tècnic de CIMALSA; Noelia Martín, analista d’estratègia de Port de Barcelona; Xavier Lluch, consultor independent i professor de l’Escola Europea Intermodal Transport; i Agustí Ardiaca, responsable de desenvolupament de transport intermodal de Serveto. A la conferència es van abordar solucions que es poden adoptar per millorar la mobilitat sostenible al sector del vi i el cava, entre les quals, destacaren el transport intermodal o els combustibles renovables.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa