Henkell Freixenet redueix un 7,4% la facturació, però incrementa les vendes de la marca Freixenet

La companyia destaca el bon comportament de les ensenyes Freixenet Prosecco i Freixenet Italian Rosé al Regne Unit, als països nòrdics i la regió de Benelux

Henkell Freixenet ha presentat les xifres globals del passat 2020, any marcat per diverses crisis, entre les quals, la provocada per la pandèmia de la Covid-19. Tot i el tancament del canal horeca, la paralització del mercat i les restriccions a la mobilitat i al turisme, la companyia ha aconseguit limitar l’impacte de la pandèmia en les vendes amb una facturació global de 1.195 milions d’euros el 2020, un 7,4% menys que el 2019. Després de l’ajust per l’efecte de la consolidació i el canvi de divises, això representa una disminució del 6,5%.

No obstant això, pel que fa a les vendes de la marca Freixenet, s’ha registrat un nou màxim de vendes durant 2020 tot i la situació de pandèmia després de vendre 99,3 milions d’ampolles a tot el món, el que representa un creixement del 5.1% respecte a l’any anterior. En aquest sentit, la companyia destaca el bon comportament de les ensenyes Freixenet Prosecco i Freixenet Italian Rosé al Regne Unit, als països nòrdics i la regió de Benelux.

Per la seva banda, el negoci de vins tranquils de Freixenet també va evolucionar positivament després de l’èxit assolit pel llançament internacional de la Col·lecció de Vins Freixenet, que triomfa al Regne Unit, Alemanya i el Brasil entre altres països i que arribarà a Espanya pròximament, i els creixements de vendes dels ja consolidats Freixenet Mederaño i Freixenet Mía al mercat alemany. L’augment de les vendes dels vins tranquils s’explica com a resultat de la tendència de gaudir del vi a casa com a efecte directe de la pandèmia.

La distribució regional de les vendes també va reflectir els efectes de la pandèmia del coronavirus. Mentre que els països del nord i del centre d’Europa es van beneficiar de les restriccions als viatges, els països del sud, dependents del turisme, van patir pèrdues importants. Les zones d’Amèrica i Àsia-Pacífic també han vist baixar les seves vendes. El negoci de les botigues duty-free i de les aerolínies també es va ressentir fortament.

A Espanya, França i Itàlia, on el sector on-trade representa una alta proporció del negoci, les vendes van baixar a causa de l’afectació pels tancaments i les restriccions de viatge. Tot i això, a Espanya la marca Freixenet (que inclou caves com Cordón Negro, Carta Nevada, Freixenet ICE o Elyssia) va mantenir el lideratge de la categoria de vins escumosos. La gamma de cava Carta Nevada va ser la més venuda i va destacar l’èxit del nou cava Carta Rosé, millor llançament de la categoria d’escumosos el 2020 segons dades IRI. Al Regne Unit les vendes de les marques Freixenet i dels vins “I heart Wines (que també es distribueixen a Espanya) van registrar un fort creixement de doble dígit. Als Estats Units i Mèxic, on les vendes en general també s’han ressentit per la pandèmia, les marques Freixenet i Segura Viudas han demostrat la seva fortalesa i han evolucionat positivament.

Una de les claus de la capacitat de resiliència de Freixenet davant aquest context és, segons la marca, el seu caràcter internacional i innovador, que exporta més del 80% del seu producte. En concret, la major part de les vendes de la marca es concentren a Alemanya, Regne Unit, França i els Estats Units.

A més, en aquest complex any Henkell Freixenet ha demostrat la seva fortalesa en el mercat i la qualitat dels seus productes ha seguit sent reconeguda pels més prestigiosos concursos de vins internacionals com The Champagne & Sparkling Wine World Championships, Decanter World Wine Awards, Mundus Vini, Concours Mondial de Bruxelles o Bacchus.

El vicepresident i Conseller Delegat de Grup Freixenet, Pere Ferrer, afirma que: “Aquest any hem viscut un escenari sense precedents, però com a companyia centenària hem sabut adaptar-nos al nou context i hem demostrat, un cop més, la nostra fortalesa i visió de futur per seguir sent líders en el sector i respondre a la realitat de mercat”.

“De moment suposem que la demanda es recuperarà en el sector de la restauració, l’hostaleria i el sector càtering en el segon semestre de l’any, depenent del progrés de la campanya de vacunació i el desenvolupament de la pandèmia. Per 2021, esperem un consum estable o lleugerament creixent en el segment de vins, vins escumosos i licors. Com a resultat de la nostra forta diversificació regional i de marca, confiem que podrem seguir superant els desafiaments associats amb la crisi i, fidels al nostre lema ‘Celebra la vida’, esperem tornar a brindar amb els nostres clients en el transcurs de l’any”, comenta el Dr. Andreas Brokemper, CEO de Henkell Freixenet. 

Nou comentari