VadeVi
Importadors i periodistes japonesos visiten la DO Montsant
  • CA

Importadors i periodistes japonesos visiten aquesta setmana la DO Montsant en el marc d’una missió inversa organitzada pel seu Consell Regulador. L’objectiu d’aquesta trobada és el de potenciar la imatge i la comercialització dels vins Montsant al país asiàtic, tercer mercat exterior per volum d’exportació d’aquesta DO.

Els deu importadors i dos periodistes convidats han participat en presentacions, han gaudit de tastos dels vins representatius de la DO i han pogut conèixer les varietats de raïm històriques, garnatxa i carinyena, i les característiques climàtiques, orogràfiques i geològiques del territori, característiques que permeten entendre els vins de la Denominació d’Origen de manera global i, alhora, descobrir-ne la seva diversitat.

A més, també han pogut recórrer el territori i contemplar el paisatge vitivinícola de la zona. Entre les visites que han realitzat hi ha la Cooperativa Falset Marçà i el Parc Tecnològic del Vi (VITEC), dos espais que simbolitzen, en el cas del primer, la llarga tradició vitícola de la zona i, en el cas del segon, l’aposta per la innovació i el coneixement de la DO Montsant, ja que amb el Parc té en marxa diversos projectes i estudis, com el de caracterització de les varietats garnatxa i carinyena en cada una de les zones de la DO.

Un altre punt important d’aquesta visita és la trobada amb els 25 cellers de la DO que participen a la missió inversa i que podran presentar els seus vins als professionals convidats. La DO Montsant espera que d’aquestes trobades en sorgeixin acords comercials que permetin l’entrada de nous cellers al mercat japonès i consolidin els que ja hi són presents.

Pilar Just, presidenta de la DO Montsant, considera que “el mercat japonès és un mercat estratègic per a Montsant, ja que, tot i ser el tercer país on hi exportem més vins, el marge de creixement és molt alt”. I afegeix: “cal destinar esforços a promoure la DO en aquest país, i una missió inversa té molt sentit quan vols que els importadors i periodistes coneguin la realitat de la DO i allò que fa dels seus vins un producte singular”.

“En els propers anys insistirem en accions de promoció al Japó, com també ho farem a la resta de mercats exteriors que ens hem fixat com a prioritaris: els Estats Units, Alemanya i Suïssa”, conclou la presidenta.


Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa