VadeVi
Internet és la gran aliada d’Enoturisme Penedès
  • CA

EnoturismePENEDÈS tanca el 2015 amb molt bons resultats: creix en visites, en comercialització d’experiències turístiques i en nous atractius turístics.

Els resultats més destacats es mostren en el creixement en la comercialització online d’experiències, que han crescut en tots els aspectes: facturació, reserves i clients. El posicionament online del web propi s’ha vist molt afavorit, gràcies a l’accés a través de les xarxes socials, unes gran aliades per al seu increment.

El president del Consorci de Promoció Turística del Penedès, Sergi Vallès, s’ha mostrat molt satisfet dels resultats obtinguts el 2015, i ambiciós i compromès amb els reptes proposats per aquest 2016: “vull que el Penedès es converteixi en una de les vint destinacions turístiques habituals a nivell internacional”.

El president també ha afirmat que “estem innovant, creixent i treballant per cridar l’atenció, i a través de les propostes i experiències turístiques singulars al Penedès s’està aconseguint”. Tal i com ha comunicat Sergi Vallès, un dels principals reptes d’enguany serà una promoció acompanyada d’una estratègia de comercialització online. Els bons resultats del passat 2015, tant en vendes com en posicionament online, fan que s’aposti per seguir treballant per disposar d’una estratègia en comercialització i comunicació online i un nou pla de màrqueting.

Per acabar, Vallès ha animat a tots els assistents a descobrir a fons el Penedès i a ser ambaixadors del territori.

De cara el 2016 el pla inclou nombroses accions emmarcades en els àmbits com són la gestió i planificació del territori, la qualitat millora i competitivitat, la promoció, la comunicació i la comercialització. Hi ha dos projectes principals: el Penedès 360 i el Miravinya · explora el Penedès, que es llençaran en breu i esdevindran dos nous atractius per a la destinació.

El primer consisteix en tres rutes circulars (una en BTT, una de cicloturisme i una a peu) al voltant del Gran Penedès que inclou allotjaments, forfaits i serveis turístics. En el cas del Miravinya, el projecte inclourà cinc miradors i un seguit de punts d’interès on la descoberta de les seves curiositats i llegendes configuraran un itinerari circular per fer en cotxe.

Pel que fa a la promoció, es seguirà treballant amb la tematització d’activitats turístiques i en destacar-les per temporades, una formula que ha funcionat enguany, així com la presència en fires turístiques, enogastronòmiques i en els esdeveniments del territori.

Prevista també per aquest any, hi ha la publicació de la Guia d’enoturisme Penedès, escrita per Lluís Tolosa, que pretén ser un gran recull de l’oferta enoturístic de la destinació.

En l’àmbit de gestió i planificació del territori, s’aposta fort per estrènyer vincles amb el sector privat i amb els municipis penedesencs, creant una taula de treball on hi prendran part tècnics i regidors, per tal de conèixer, compartir i coordinar les iniciatives turístiques de la destinació.

Aquest any passat un total de 18 empreses s’han adherit a enoturismePENEDÈS, entre cellers, restaurants, allotjaments, enoteques, agències de viatges i empreses de serveis pel turista.

En la cloenda de l’acte, la presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès, Eva Sarramià, ha reafirmat la voluntat de seguir apostant per l’enoturisme i treballar plegats per definir l’estratègia turística conjunta del Penedès.

Sarramià pren el compromís de fer més partícip d’aquesta estratègia a la Diputació de Tarragona i de motivar la creació de producte turístic entre els agents del territori, on s’uneixi la zona marítima del Penedès i la interior.

En el seu torn, Xavier Grau, en representació del Consell Comarcal del Garraf, ens que recentment s’ha adherit al Consorci, s’ha mostrat satisfet per la feina feta, per part del sector privat i de les entitats, i anima a tots a treballar per la promoció turística del gran Penedès.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa