VadeVi
Ja tenim guanyadores del llibre de formatges catalans i el vi de la Terra Alta

Aquest dilluns 7 de juny s’ha fet el sorteig del concurs de Vadegust i Vadevi en el qual hi havia en joc dos exemplars del llibre ‘Formatges artesans de Catalunya’, de Ramon Roset, i dues ampolles del vi Divuit Graus 2019, del celler Josep Vicens de Gandesa (DO Terra Alta).

Guanyadora Vadevi:
Silvia Martos, de Barcelona

Guanyadora Vadegust:
Mercè Herrero Serra, de Vilanova i la Geltrú

Les dues guanyadores s’han escollit mitjançant un sorteig fet amb Easypromos.

Formatgeries artesanes de Catalunya, de Ramon Roset

Aquest llibre fa un recull de totes les formatgeries i els formatges artesans que s’elaboren actualment a Catalunya amb l’ànim d’apropar al lector aquest patrimoni gastronòmic de casa nostra. A banda del producte làctic, es destaca la història humana que hi ha al darrere de cada obrador: la filosofia de vida del formatger i el canvi vital que suposa el pas de la ciutat a l’àmbit rural, a la feina de pastors i elaboradors de formatges.

Les formatgeries estan organitzades de manera geogràfica a través de rutes que faciliten la seva localització i la planificació de les visites. De cada formatgeria hi ha una fitxa amb les seves dades més significatives, una nota de tast del seu formatge més emblemàtic i un suggeriment de maridatge. El llibre convida a endinsar-se en el sector formatger català i a consumir el formatge de la nostra terra, un producte deliciós que no té res a envejar als que s’elaboren als països veïns. 

Ramon Roset amb el llibre ‘Formatgeries artesanes de Catalunya’

Divuit Graus 2019

El vi que s’ha sortejat és el Divuit Graus 2019, del celler Josep Vicens. Es tracta d’un vi de la DO Terra Alta, elaborat 100% amb garnatxa blanca que segons el celler, és molt expressiu i en destaquen les notes de pinya, pera madura, pebre blanc i records d’anís. Fines notes de canyella i vainilla, que aporten tocs subtils de la criança. En obrir-se apareixen records de maracujà i rosa blanca.

En boca és suau i amb una gran cremositat. També tocs especiats que donen una sensació complexa però amable. Saboroses notes de pera i pinya, potenciades per la salinitat del vi i la seva bona acidesa. Es tracta d’un vi que va néixer per retre homenatge a un tiet de la família, Josep Vicens Pallarès, pagès i elaborador de vins de Gandesa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa