La cèlebre periodista, crítica de vins i escriptora anglesa Jancis Robinson MW va ser guardonada aquest dimecres amb el Premi Torres & Earth a la millor comunicadora. En aquesta setena edició dels premis, organitzats per Família Torres, es va voler reconèixer la tasca que fa anys que Robinson duu a terme divulgant la necessitat de dur el sector del vi en el camí de la sostenibilitat, posant el seu gra de sorra en la lluita contra el canvi climàtic.
Una trajectòria “impecable” i amb “molta sensibilitat” ambiental
La veterana periodista, que a dia d’avui escriu una columna setmanal al prestigiós ‘Financial Times’, a més de mantenir la seva pàgina web jancisrobinson.com, ha estat definida pel presentador de l’acte, el periodista ambiental José Luis Gallego, com una persona amb una trajectòria “impecable” i que ha demostrat tenir, al llarg de la seva carrera, “molta sensibilitat” en tot allò que fa referència als aspectes mediambientals i climàtics de la vitivinicultura.

És per això que el jurat ha decidit guardonar-la amb aquest Premi Torres & Earth, que entre les seves categories en té una per a reconèixer la tasca dels periodistes i comunicadors que intenten posar el problema de l’emergència climàtica al centre del debat. A les altres categories, també es premien els proveïdors de Família Torres que tracen i implementen estratègies ambicioses de descarbonització i, a més, localitats o regions que també treballen en aquest mateix sentit.
“Caldria viure en una cova” per no entendre l’emergència que vivim
Tot i que Jancis Robinson finalment no va poder ser present a l’acte d’entrega dels premis, celebrada al Petit Celler de Barcelona, va voler agrair aquest reconeixement a través d’un vídeo que va ser enviar a l’organització i que es va reproduir durant l’esdeveniment.
La periodista, d’una banda, es va confessar una gran admiradora de Família Torres no només pels seus vins sinó pels seus esforços per descarbonitzar la seva activitat. “Caldria viure en una cova”, ha dit, per no ser conscients del gran repte que suposa el canvi climàtic per a tothom però especialment per a la vitivinicultura. És per això, ja explicat, que sovint ha mirat de fer èmfasi en la necessitat de reduir la petjada de carboni del sector, especialment amb mesures com ara la reducció del pes de les ampolles però també a través d’altres accions en favor de la sostenibilitat.