Josep Roca apadrina el ‘Cava amb Cor’ de Càritas

De la venda de cada ampolla, es destinaran dos euros a projectes que duu a terme l'entitat en suport a infants i joves vulnerables d'arreu de Catalunya

La seu de Càritas de Girona ha acollit aquest dijous 2 de setembre la presentació del Cava amb Cor, una iniciativa solidària en benefici de Càritas Catalunya, impulsada per la Confraria del Cava i apadrinada per Josep Roca, sommelier d’El Celler de Can Roca.

Es tracta d’una tirada de 8.500 ampolles d’un cava brut reserva embotellat per l’ocasió, fruit de la col·laboració de 21 cavistes catalans, que es posaran a la venda sobre els 7,8€, i que ha comptat amb la implicació de diverses cadenes de supermercats, comerços i distribuïdores, compromesos amb la tasca de l’entitat social. Els seus impulsors destinaran dos euros de cada ampolla a projectes socioeducatius de Càritas que atenen a infants i joves en situació de vulnerabilitat del conjunt de Catalunya.

L’acte ha comptat amb les intervencions de Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, Francesc Roig, president de Càritas Catalunya, Eduard Sanfeliu, president de la Confraria del Cava, i de Josep Roca, sommelier del Celler de Can Roca i padrí del Cava amb Cor. S’ha presentat el disseny de l’ampolla del Cava amb Cor, i s’ha projectat l’espot, rodat a El Celler de Can Roca amb la implicació dels tres coneguts germans.

Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, ha estat l’encarregada de donar la benvinguda als assistents. “Comencem un nou curs marcat per la pandèmia, però a Càritas treballem amb esperança, confiats en el fet que la situació sanitària, social i econòmica millorarà durant el curs”, ha indicat. Per la seva banda, Eduard Sanfeliu, president de la Confraria del Cava, ha recordat que la relació de Càritas amb la Confraria es remunta al tradicional sopar solidari de La Nit del Cava, però que la pandèmia els ha obligat a cercar noves formes de col·laboració, com és el Cava amb Cor. Tot i que la iniciativa va néixer l’any passat, Sanfeliu ha destacat que enguany s’ha reforçat amb un nou disseny, una nova imatge, un vídeo promocional, la web i, sobretot, un padrí molt especial, en Josep Roca, a qui ha agraït la seva col·laboració desinteressada, així com a tot l’equip d’El Celler de Can Roca.

Francesc Roig, president de Càritas Catalunya, ha volgut recordar que la tasca de Càritas no s’ha aturat durant la pandèmia, sinó que malgrat les dificultats, s’ha treballat a tota màquina. “Ara toca pensar en els efectes de la pandèmia en aquells que més han patit, com són els infants i joves en risc d’exclusió social”. En aquest sentit, ha destacat que a Catalunya les famílies amb fills són un dels col·lectius més afectats per l’impacte social i econòmic de la pandèmia, i que durant el 2020, les famílies amb fills a càrrec van representar el 53% de totes les llars ateses per les Càritas catalanes, un augment del 5% respecte al 2019.

Per la seva banda, el sommelier Josep Roca ha fet valdre la feina de Càritas, destacant la seva tasca social inspiradora.
“Càritas porta treballant en favor de les persones més vulnerables durant molts anys. Una tasca sovint callada i que en certes ocasions no es reconeix”, ha destacat el sommelier. Roca ha animat a la ciutadania a comprar el Cava amb Cor, ja que comprar una ampolla d’aquest cava és omplir-se de sentit“. “Durant el darrer any i mig hem celebrat en solitud, afegia, sense poder-nos trobar amb aquells que més estimem. Ara, el cava es vesteix de solidaritat, i és una bona oportunitat per retrobar-nos i recuperar les hores perdudes”, ha indicat.

El Cava amb Cor es posarà a la venda a partir del sis de setembre a través d’establiments col·laboradors, i també a través de la web cavaambcor.cat.

Nou comentari