La 2a edició de la ‘Barcelona Wine Week’ ja té data pel 2022

La BWW vol ser la primera gran fira post pandèmia del sector del vi a Europa

La Barcelona Wine Week torna a Fira de Barcelona del 7 a el 9 de febrer de 2022. La segona edició tornarà a reunir la major oferta vitivinícola de l’Estat espanyol per mostrar tota la seva varietat davant els operadors nacionals i internacionals del sector i dinamitzar el mercat. Un aparador de gran abast que comptarà amb la participació de més de 600 cellers, la pràctica totalitat de les Denominacions d’Origen, Consells Reguladors i les marques més consolidades del mercat.

Al 2022, BWW posarà en valor la qualitat i diversitat de l’oferta vitivinícola del país, aplegant al palau 8 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona a tot tipus de cellers, des dels més petits i familiars fins a les grans corporacions. Així, el saló potenciarà el seu model únic i disruptiu que proposa un recorregut basat en l’experiència i els sentits pel territori vitivinícola nacional a través d’un format articulat al voltant de la gran varietat de zones productores d’Espanya amb una presència igualitària entre els cellers i les marques participants.

Com en la seva primera edició, l’espai expositiu estarà estructurat en dues grans àrees: la principal, BWW Lands, que reunirà als cellers organitzats per Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat, així com vins ecològics i biodinàmics; i BWW Groups & Complements, on es trobaran també grans grups cellerers al costat d’empreses que ofereixen equips, accessoris i serveis per al sector.

Barcelona Wine Week també vol fomentar les oportunitats de negoci, l’obertura de nous mercats internacionals i el networking entre professionals amb l’objectiu de contribuir a la recuperació d’un sector que ha patit especialment la crisi derivada de la pandèmia, pel tancament de la hostaleria i la dràstica caiguda del turisme. Per això, l’esdeveniment programarà trobades comercials entre les empreses expositores i els visitants, i comptarà amb més de 300 compradors internacionals convidats per l’organització i seleccionats pel seu interès en comprar vi espanyol.

El gran punt d’inflexió

Javier Pagés, president de BWW i la DO Cava assenyala que “BWW suposarà una gran contribució a la recuperació dels negocis vitivinícoles i l’impuls a les exportacions del nostre millor vi en un moment en què les vendes a l’exterior han permès al sector capejar aquests temps difícils“.

En aquest sentit, BWW serà la primera gran fira post pandèmia del sector del vi a Europa, fet que, per a José Luis Benítez, director general de la Federació Espanyola del Vi (FEV), “suposarà un gran punt d’inflexió i una cita clau per afrontar els reptes futurs del món del vi. El sector té moltes ganes de rellançar la seva activitat i retrobar-se i BWW ens sembla el punt de partida perfecte per fer-ho “, subratlla.

Al costat de l’exposició comercial, el saló desenvoluparà un ampli programa d’activitats que potenciaran les experiències formatives i sensorials lligades al vi. Així l’àrea de dinamització BWWHub acollirà diversos esdeveniments, des d’instal·lacions artístiques a tastos i maridatges, conferències, taules rodones i sessions formatives. Tot un conjunt de propostes amb les que es pretén enfortir els vincles entre el món del vi i la cultura, a més d’actualitzar i compartir coneixements i presentar novetats de gran interès per al sector.

BWW compta amb una Comissió Organitzadora que representa la totalitat dels interessos del sector a Espanya. Presidida per Javier Pagés, president també de la DO Cava, està formada per José Miguel Herrero, director general d´Indústria Alimentària del MAPA; Maria Naranjo, directora d’Aliments, Vins i Gastronomia de ICEX España Exportación e Inversiones; José Luis Benítez, director general de la Federación Española del Vino; Valentí Roqueta, president de l’Associació Vinícola Catalana; i David Palacios, president de la Conferencia Española de Consejos Reguladores Vitivinícolas CECRV; entre d’altres destacades personalitats de l’àmbit institucional i empresarial.

Les xifres

Tot i que les expectatives eren bones, els resultats de la primera edició de BWW, al febrer de 2020, van ser millors segons els principals operadors del sector com la FEV, ICEX- España Exportación e Inversiones, l’Associació Vinícola Catalana i els més de 550 cellers i 40 Denominacions d’Origen participants. Prop de 15.600 professionals van assistir al saló, un 13% d’ells procedents de 54 països; i es va comptar amb la presència de més de 1.000 compradors nacionals i 300 compradors internacionals de mercats estratègics per a l’exportació de vi espanyol convidats per l’organització. Aquesta significativa delegació de compradors clau va mantenir prop de 3.200 trobades de negocis amb els cellers expositors al saló, el que va contribuir a explorar i obrir noves oportunitats per al sector.

Nou comentari