La DO Alella ja té la seva ruta. El Consorci de Promoció Enoturística del Territori DO Alella ha presentat aquest dilluns 4 d’abril la Ruta del Vi DO Alella, una iniciativa que té per objectiu articular, integrar i incrementar el valor de loferta turística vinculada al territori per contribuir-hi al seu desenvolupament, millorar els resultats comercials i garantir una experiència satisfactòria per al visitants.

La Ruta del Vi DO Alella s’articula a partir de la creació d’un Club de producte, una eina de cooperació que integra interessos tant públics com privats de la zona amb un objectiu comú: la promoció de la cultura vitivinícola i la promoció econòmica i turística en l’àmbit d’influència de la DO Alella. Aquesta aliança pretén augmentar els clients potencials, sumant els visitants que es mouen per interessos turístics, culturals i patrimonials.

Per al turista, la Ruta del Vi és una destinació de qualitat que ofereix la possibilitat d’endinsar-se en la cultura, la tradició i costums del territori vitivinícola. Veremar una vinya, visitar un celler, conèixer el procés delaboració, allotjar-se en un entorn rural, prendre un bon vi, adquirir productes típics en botigues especialitzades… Aquestes són algunes de les experiències que la Ruta del Vi ofereix al visitant, però l’enoturisme va molt més enllà i inclou també les passejades per l’entorn natural, la visita de pobles i monuments, la restauració o la compra de productes locals.

Tècnicament, la Ruta del Vi és un producte complex que es tradueix en una xarxa de cooperació empresarial i de cooperació público-privada que integra empreses específicament turístiques i d’altres que han estat tradicionalment lluny del turisme (cellers, enoteques, botigues especialitzades, restaurants, bars, hotels, allotjaments rurals, agències de viatges, activitats recreatives…).

La Ruta també aplega les administracions locals com a gestores d’una part dels valors i recursos del territori. Aquesta xarxa de cooperació es gestiona a través del Consorci de Promoció Enoturística del Territori DO Alella que és l’encarregat de la planificació, control de qualitat, gestió i comercialització del producte turístic.

La ruta comença a caminar amb la implicació de més d’una cinquantena de promotors privats que s’han volgut adherir a aquest projecte. Cellers, restaurants, allotjaments, serveis turístics i agències de viatges, tractaments de vinoteràpia, tast de vins i d’altres experiències d’enoturisme formen part d’aquesta ruta, que neix apadrinada per la cuinera de Sant Pol, Carme Ruscaquella.

Per donar-la a conèixer s’ha edita un catàleg amb un mapa que inclou la senyalització de les diferents propostes, i que es repartirà en oficines de turisme i punts claus de Barcelona i el territori. També s’hi podrà accedir a través de la pàgina web del Consorci que ha estat totalment renovada.

Andreu Francisco, president del Consorci i alcalde d’Alella, ha remarcat durant la presentació que la ruta “és un punt dinflexió per a la promoció del nostre territori, un eix vertebrador que ha d’ajudar a la dinamització cultural, social i econòmica de la DO”. “El turisme del vi –ha dit Francisco- és una oportunitat que hem d’aprofitar i la ruta és el tret de sortida d’una intensa activitat”.

A l’acte de presentació, celebrat al Centre d’Empreses Casa del Marquès del Masnou, també han participat el Coordinador general de l’Incavi, Xavier Agell, el president del Consell Regulador de la DO, Quim Batlle, alcaldes i representats dels ajuntaments consorciats, així com alguns dels promotors privats que formen part de la ruta.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa