La Vermutera, l’eco dels Premis Vinari a Mallorca

Els vermuts Cori i Chappó han fet l’estiu més amable a Palma

La Vermutera és la nova start-up que va començar a caminar la passada primavera, amb el detonant dels Premis Vinari dels vermuts catalans que organitza VADEVI.cat.

Tres socis de les Illes, propietaris d’una empresa publicitària a Palma, van decidir multiplicar el significat de “fer el vermut” tot creant activitats paral·leles que els poguessin donar bons moments i innovació en aquest sector que torna a estar de moda. Parlem amb Hipòlit de la Rosa, copropietari de La Vermutera, sobre la seva primera temporada en actiu:

-Com sorgeix la idea de muntar la Vermutera?

A l’agència veiem cada cop més que el vermut és “trendy”, al mateix temps que descobríem i seguíem els Premis Vinaris dels vermuts. A més, i amb gran nostàlgia, feia temps que ens mancava l’oportunitat de fer el vermut, el bon vermut i ben servit, s’entén. Ens encanta fer el vermut i sortir amb els amics durant el dia i no només quan ja és fosc. Aquell que desitgem per a les estones disteses dels caps de setmana a Palma, a diversos llocs, divertits i amb una oferta de qualitat però que no fos exclusiva. Tot això ens va dur a un “ho muntem naltros, naltros farem el vermut per poder fer el bon vermut”.

Dit i fet, en un temps record vam muntar una infraestructura mínima, contactar amb productors, dissenyar la imatge de l’empresa (la nostra feina ens ajuda molt), posar a provar la paciència dels amics, inventar accions, fer números (més que necessari en aquests moments, encara que no tan bons), activar les xarxes socials… I així ens animem i sortim al carrer!

-I com us han servit els Premis Vinari dels vermuts?

Com ja hem dit, tot va coincidir en el temps i ens va semblar un bon punt de partida. Vam contactar amb la majoria dels productors i, fins i tot, amb l’equip dels Vinari que ens van donar molts ànims i suport.

Tenir l’oportunitat que uns experts amb coneixements i dins el món del vermut ens fessin la llista de la compra, atorgués reconeixements i prestigi als nostres nous productes, va ser el més decisiu per nosaltres. Així doncs, vam comprar uns quants lots, d’aquí i d’allà, els vam tastar, els vam compartir amb amics, i una cosa va portar l’altra que ja estàvem fent la nostra primera aparició pública a Sa Possessió de Palma, un lloc esplèndid, únic, perfecte per fer presentacions, i amb molt bona acceptació del públic. Aquest va ser el nostre moment revelador, quan vam decidir tocar tots els punts possibles relacionats amb el vermut: fer tastos, vermutades, distribució, càterings i també la nostra línia de merchandising amb samarretes, bosses, etc., tot amb una estil retro-clàssic que ja podem anomenar de línia vermutera.

– I la reacció del públic per aquesta primera temporada d’estiu?

Molt bona. Cal remarcar que la idea ha anat lligada al fet de compartir territori i activitat professional amb una illa que té una oferta turística increïble.

Turisme, en aquest cas, no vol dir només turistes, sinó també un molt important sector de restauració compartit amb la població local.

Ens centrem en oferir un producte realment selecte. A part dels excel·lents vermuts distribuïm també en exclusiva les conserves gallegues La Pureza. Com que som nous en aquest sector i, per raons òbvies de capitat de recursos tècnics i humans, vam decidir no optar per un públic massiu, però si selecte. No parlem en el sentit econòmic però si de que sigui gent que pugui gaudir i apreciar el que oferim. El nostre lema és ser ‘elegant i popular’, ser un luxe a l’abast dels que no estem forrats…

-Explica’ns una mica més que heu fet aquest estiu amb els guanyadors dels Vinari Vermuts.

Aquest estiu, per exemple, vam fer una presentació dels vermuts Chappó amb la presència d’en Lluís Perucho i Victor Sanjuan al Mercat central de l’Olivar per a professionals de restauració. Entre ells, van assistir-hi els principals hotels de luxe de Palma i alguns dels millors bars de la ciutat. Es pot dir que hem estat preparant ‘el terreny’ de cara al temps que l’activitat és més normal, després dels nous records turístics de l’estiu. No som uns “kamikazes”, però si que volem cuidar el que realment és una forma espontània de sortir, tranquil·la i alegre, per relacionar-nos amb amics, familiars i veïnats.

-I que més prepara La Vermutera?

Doncs des del diumenge 20 de setembre i durant cinc diumenges més estarem de nou a Sa Possessió de Palma amb una barra amb els vermuts Chappó i Cori, les nostres conserves i aperitius. I per cada diumenge, contactem un nou dj ‘vermutero’ i un vermut convidat, que el primer diumenge va ser els Olave, el segon, el Montseta de Valls, i també volem tenir un ‘Dia Vinari’, amb tots els guanyadors. A més, estem coordinant que els nostres clients de restauració ofereixin un plat del dia amb alguns dels xefs més destacables de l’illa. Aquestes últimes setmanes, hem establert noves relacions comercials amb nous productors. I en breu, esperem poder oferir més vermuts de qualitat, tot confiant que el públic mallorquí reconegui que La Vermutera només porta bons productes. Hi posem l’anima i tot el nostre enginy, per suposat.

També estem en contacte amb entitats i associacions culturals, esdeveniments musicals i artístics de tota l’illa i amb agrupacions de bars que volen instaurar el vermut, entre moltes altres col·laboracions i projectes propis. Per exemple, fa unes setmanes vam oferir la copa de la presentació d’activitats del CAC de Ses Voltes, espai artístic d’exposicions, tallers i permanències d’artistes emergents, depenent de l’Ajuntament de Palma.

-Esteu contents amb aquest gir i la nova activitat de La Vermutera?

La veritat és que sí, que ens trobem molt a gust dins l’àmbit cultural. Els tres socis, per separat, tenim i hem tingut participació dins aquest món. De fet, podria dir que és el nostre àmbit natural, seguit pel dels bars de sempre, que penso que mai deixaran d’atraure’ns.

En aquesta línia, i des del cansament d’haver de treballar 7 dies a la setmana, ens sembla que la gent s’està tornant boja -en el bon sentit- amb això del vermut! Bé és veritat que l’interès i coneixement encara no és massiu i correspon a grups amb inquietuds particulars però ha sacsejat força els nous hàbits de consum i per sortir a prendre un aperitiu.

-Quin és el vostre màxim objectiu? A on voleu arribar?

Amb això del tema dels bars ens hem proposat un repte que, d’arribar-se a aconseguir, crec que entraríem a la història de Palma. Dubto molt que coneguem a ningú viu que se’n recordi de quan els bars obrien els diumenges a ciutat (si és que ho van arribar a fer algun dia). Doncs bé, hem decidit que intentarem amb totes les nostres “males arts” disposar d’una ruta de bars del centre de Palma a on anar a fer el vermut durant els dies del senyor. Del senyor, la senyora, els nins i qui sigui, perquè Palma ha crescut, els temps han canviat, i no tothom pensa que passar el cap de setmana a la platja amb la família sigui el seu millor pla. Perquè fer el vermut no és beure, és trobar-se, parlar, riure i, en essència, fer diumenge… amb olives i patates, i el catxondeo general.

Nou comentari