VadeVi
L’ajut per a la destil·lació de crisi podria arribar només al 70% del que s’ha sol·licitat
Vista aèries de Cades, l'única empresa a Catalunya que desril·la vi
Vista aèries de Cades, l’única empresa a Catalunya que desril·la vi | Cades Penedès

!--akiadsense-->

El gerent de l’única empresa destil·ladora de Catalunya, Jordi Julià explica a Vadevi que amb més temps, la mesura de la destil·lació de vi per ajudar al sector hauria estat més eficient i aventura que només es podran concedir prop del 70% de les sol·licituds

Cades Penedès s’ha adherit a l’ajut del ministeri d’Agricultura per destil·lar 61.000 hectolitres de vi català, 55.000 amb denominació d’origen i la resta sense. Però han rebut moltes més demandes que no han pogut absorbir per manca de capacitat i que s’han derivat a altres empreses de fora de Catalunya que arribarien fins als 30.000 hectolitres. Per tant s’ha demanat la destil·lació de prop de 90.000 hectolitres de vi català.

I és que Cades és l’única destil·ladora que hi ha a Catalunya i que no és dedica en exclusiva a la destil·lació de vi.“Estem desbordats no, el següent”, assegura a Vadevi el seu gerent d, Jordi Julià. “Tot plegat s’ha fet amb molta urgència. No sabrem fins a finals de juliol quina és exactament la quantitat que haurem de destil·lar, ho haurem de tenir fet abans dels 15 de setembre i entremig tenim la propera verema que és la nostra punta de feina. És una llàstima perquè si això s’hagués fet amb una mica de temps ens hauria anat molt bé a tots”.

Julià explica a més que els recursos previstos al Reial Decret quedaran curts, “a través de l’associació d’empreses destil·ladores sabem que les sol·licituds que s’han fet a tot l’estat superen els 500.000 hectolitres de vins amb DO i l’1’5 milions d’hectolitres de vi sense DO pel que preveiem una prorrata del 30% o el 40%”. Així amb tota probabilitat només s’arribaria a subvencionar al voltant d’un 70% del que s’ha sol·licitat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa