El 8M va carregat de missatges, reclames i reivindicacions. També el sector del vi, que ha trobat en les diverses plataformes de xarxes socials el seu lloc per reivindicar-se(nos). Entre les etiquetes més compartides, #igualtat, #feminisme i #respecte, però també #SomRurals, #somEssencials o #NormalitatFeminista. Això sí, insistint en què avui ens pensem, però també cada dia.

Recollim a continuació uns quants exemples d’aquests missatges que tenen com a protagonistes les dones rurals i les dones del vi.

Hi ha qui ha aprofitat el dia 8M per presentar un nou perfil a xarxes. Dones d’Unió de Pagesos crea un nou perfil “per visibilitzar i reivindicar la pagesia en clau de gènere”, diuen en el vídeo de presentació. “Esperem que sigui un espai per donar veu a totes les pageses, aportar crítiques constructives i generadores de canvis i promoure l’organització i participació de les pròpies dones.” “Avui i cada dia, visca les dones, visca les pageses”, clamen.

Les xarxes també s’han fet ressò de denúncies, com la de la cosificació de la dona a partir de campanyes de promoció del vi. L’equip d’Enoturistas ha fet un estudi i compartit un muntatge amb diverses imatges on s’hi veuen dones amb poca roba que s’han publicat incorporant les etiqueta #vi o #vino. #ThisisnotWine, o #AixònoésVi, denuncien. “No som objectes! Cansades que els algoritmes premiïn cossos despullats quan volen etiquetar vins”.

Nou comentari

Comparteix