Apropar els joves al món del vi és un dels principals objectius de gairebé tots els cellers, però els camins que hi poden dur són diversos. Alhora, les necessitats de reducció d’emissions de gasos d’efecte hivernacle han convertit l’economia circular i la sostenibilitat no només en pràcticament un deure ètic sinó, també, en armes de publicitat i màrqueting molt poderoses.

Rafa de Haan, l’impulsor de Kanvas Wines, va entendre aquest dos conceptes i els va unir, combinant-los a través de l’art i d’un element que relaciona alhora un consum diferent, responsable i sostenible amb la joventut: l’art i el disseny urbans. Kanvas va néixer fa ben poc, la primavera del 2021, afirmant que oferia “vins de qualitat, fàcils de consumir i desenfadats” a l’abast de “tots els potencials consumidors” i alhora vinculant-se amb el món de l’art.

Una de les llaunes de Kanvas Wines, pensades per apropar el vi al sector més jove | Kanvas / NVM Illustration

El primer que crida l’atenció és el seu format de llauna de 25cl. Segons expliquen, això no només “elimina les barreres” del vi en el seus consumidors més joves, acostant-lo a “un consum més casual i informal”. Convençuts de les grans possibilitats d’aquest envàs, afirmen que “preserva el vi en condicions òptimes, ocupa menys espai, és més lleuger, fort i fàcil de transportar”. A més, pel seu format petit, permet diversos modes de consum, tant individual com grupal. Finalment, afirmen també els ajuda a complir els seus compromisos amb la sostenibilitat i amb “l’economia circular del reciclatge, a més d’amb la reducció de la petjada de carboni”.

Pel que fa a la gamma, actualment Kanvas ofereix quatre vins: rosat, garnatxa blanca, garnatxa i verdejo, fets amb varietals de Castella-La Manxa i de la Terra Alta, però esperen incorporar-ne de nous i diversificar els seus productes. D’aquests vins, en destaquen que són ecològics –provenen de vinyes sense fungicides, pesticides ni herbicides químics– i també vegans, perquè en la seva elaboració no es fa servir cap clarificant d’origen animal.

Finalment, els vins Kanvas tenen l’art present arreu. Segons expliquen, volen projectar-lo per “enfortir els vincles amb la seva comunitat i amb la comunitat artística” mitjançant la imatge. En aquest sentit, han posat en marxa dos concursos que s’aniran repetint: el primer és per trobar les cares de les llaunes de la campanya primavera-estiu. A través d’Instagram, els consumidors poden compartir el que anomenen “moments Kanvas” i, amb sort, acabar sent protagonistes de les llaunes, convertits en una il·lustració.

El segon concurs és per trobar els il·lustradors de cadascuna d’aquestes edicions. Si la primera tirada la va il·lustrar Michael Howard (NVM Illustration), la segona anirà a càrrec d’Isa Muguruza, una jove referent de la il·lustració estatal que defineixen com a influïda “per la cultura pop dels 90, la mitologia i la feminitat” però també amb un ús del color que “genera un univers particular i esbojarrat.

Nou comentari