VadeVi
Menys activitats però de més qualitat al Festival Vívid de l’Empordà
  • CA

!–akiadsense–>

Aquest dimarts 21 de març, a Girona i també a Barcelona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona ha presentat la programació del festival Vívid 2017 en un acte en que han participat Marta Felip, vicepresidenta del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Xavier Albertí, president del Consell Regulador de la DO Empordà (a Girona) Ramon Ramos, director general del Patronat de Turisme (a Barcelona i Girona) i Josep Serra, responsable de promoció de la DO Empordà (a Barcelona).

El festival Vívid, és una iniciativa promocional, impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona, que rep el suport i la participació del Consell Regulador de la DO Empordà, cellers de la DO Empordà, ajuntaments i empreses turístiques del territori, així com de 104 socis que integren el Club de màrqueting de la Ruta del Vi DO Empordà.

L’edició d’enguany ha reduït el nombre d’activitats respecte anys anteriors (75, el 2016 i 109, el 2015) amb la intenció d’oferir una proposta més qualitativa que quantitativa que converteixi l’esdeveniment en un aparador de la variada i completa oferta enoturística de la Costa Brava. També s’ha fomentat que els membres de la Ruta del Vi DO Empordà col·laborin en l’organització d’activitats conjuntes per donar més valor afegit a les experiències proposades i per propiciar, al mateix temps, sinergies i treball en xarxa.

En la mateixa línia de millores, les activitats s’han agrupat per zones i setmanes per concentrar-les cronològicament i geogràfica amb l’objectiu de facilitar l’accés dels visitants i promoure la realització de més d’una experiència. Després de la inauguració, el primer cap de setmana d’abril, les activitats es distribuiran per setmanes en aquestes zones: la plana de l’Empordà, l’Albera, el Baix Empordà i el cap de Creus.

El Vívid incorpora per primer cop un nou sistema de venda online“>, a través del seu web vivid.costabrava.org“>, amb l’objectiu de poder comercialitzar els paquets amb ofertes combinades i facilitar la compra de les entrades de les diverses experiències per part dels usuaris.

En el decurs de la presentació Marta Felip, vicepresidenta del Patronat de Turisme, ha manifestat que «l’1 d’abril s’iniciarà un mes sencer d’activitats enoturístiques que transformaran l’Alt Empordà i el Baix Empordà en l’epicentre de l’enoturisme de Catalunya». Felip ha afegit «el festival s’aprofitarà dels visitants que la Costa Brava rebi durant la Setmana Santa i a la inversa: els turistes veuran ampliar el ventall d’activitats de qualitat a la nostra destinació».

Seguidament, Xavier Albertí, president del Consell Regulador de la DO Empordà, ha remarcat «l’enoturisme és un factor estratègic en el desenvolupament dels cellers empordanesos» i ha afegit que «l’any passat un 11 % de les vendes es van realitzar en els propis cellers a persones, en la seva majoria, que duien a terme activitats enoturístiques a la Costa Brava».

Activitats destacables del Vívid

El tret de sortida del Vívid 2017 tindrà lloc l’1 d’abril, al matí, amb la primera edició d’una marxa popular amb tast de vins per les vinyes de Capmany. Els participants faran un recorregut de cinc quilòmetres a peu entre vinyes i cellers del municipi i acabaran l’activitat degustant vins DO Empordà i fent un esmorzar popular. Aquesta nova activitat serà la inauguració de l’edició, que es complementarà, el mateix cap de setmana, amb la celebració de l’#InstaVívid. La trobada d’instagramers tindrà lloc diumenge al celler Brugarol de Palamós, obra de l’estudi d’arquitectes RCR d’Olot, que acaben d’obtenir el Premi Pritzker, considerat el Nobel de l’arquitectura.

Una de les novetats més destacades d’aquest any és la programació de tastos en espais singulars, un valor afegit que aporta el territori de l’Empordà. Entre d’altres, es podran degustar els vins empordanesos al monestir de Sant Pere de Rodes al capvespre, al Castell de Requesens, a la Torre de Can Mario del Museu del Suro de Palafrugell o la Casa de l’Abat de Llançà. En tots els casos, el tast inclou la visita a l’edifici o a les instal·lacions on se celebra. Del cartell també cal remarcar la inclusió, per primer cop, de paquets que combinen ofertes d’allotjament o restauració amb activitats enoturístiques, com ara la proposta de les històriques cooperatives d’Espolla, Garriguella i Empordàlia, que proposen visitar els tres cellers en una mateixa jornada amb dinar i berenar inclòs, o els paquets que combinen allotjament, restauració, spa“> i visita a un celler.

Enocaiac a les finques ecològiques del Cap de Creus; MonòlegWine; Vinyes i dòlmens; Enosenderisme; Bike & Wine; concerts de música maridats; menús especials Vívid; activitats per a tota la família, i tastos de vins de tota mena (verticals, sensorials, secrets…) completen la programació de l’esdeveniment.

Josep Serra, responsable de promoció de la DO Empordà ha recordat que “a més de ser un oferta expepcional per als visitants, és també una oportunitat per als cellers, d’organitzar activitats conjuntament, i també serveix d’empenta per aquells que sols no es decidirien a atraure clients més enllà del reclam del vi”.

Serra recorda que “només en venda directa els cellers de l’Empordà arriben des d’un 11 fins a quasi un 30% pel que proposar activitats enoturístiques també reporta un benefici important pels elaboradors de vi”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa