El curs vol orientar els cellers sobre tècniques d'exportació de vi

!--akiadsense-->

ACCIÓ, l’agència de la Generalitat de Catalunya per a la competitivitat de l’empresa, promocionarà 102 vins i caves catalans de 7 denominacions d’origen aquest 2018 per facilitar-ne la seva entrada i expansió als mercats internacionals.

Es tracta del programa Catalan Wines, que ofereix assessorament personalitzat als cellers catalans i organitza tastos a tot el món per donar a conèixer els seus vins i caves entre sommeliers, importadors, xefs i distribuïdors. En total, enguany s’hauran promogut els productes catalans entre més de 400 professionals del sector.

El primer tast d’aquest 2018 se celebrarà dilluns 5 de febrer a Hamburg (Alemanya), en cooperació amb el Consell Regulador de la DO Montsant i amb la participació de la sommelier Yvonne Heistermann, que impartirà una master class ">en què es presentaran productes d’11 cellers d’aquesta denominació d’origen. El segon esdeveniment del programa tindrà lloc el 13 de febrer a Houston (Estats Units), un tast que comptarà amb la presència de l’ex-sommelier del restaurant El Bulli, Lucas Payá. Aquest 2018 s’organitzaran dos tastos més, un a Chicago al mes de maig i un altre, a Boston, a l’octubre. En total s’espera una assistència d’entre 300 i 400 experts del sector.

Alemanya és precisament el primer país on Catalunya exporta més vins i caves, mentre que els Estats Units són el primer importador de productes vitivinícoles del món. En aquest sentit, segons les últimes dades disponibles, les exportacions catalanes de vins i caves a l’estranger han augmentat un 4% durant l’acumulat gener-novembre de 2017, en relació amb el mateix període de l’any anterior.

El programa Catalan Wines va néixer el 2010 amb una primera edició als Estats Units i des de llavors ha facilitat la internacionalització de 93 cellers i les 12 denominacions d’origen catalanes a nivell internacional. En el context del programa s’han celebrat 34 tastos als Estats Units, Alemanya, Bèlgica i Dinamarca, que han reunit 2.500 professionals estrangers del sector.

Des dels seus inicis, prop del 70% dels cellers que han participat als esdeveniments de Catalan Wines als Estats Units han aconseguit tancar acords de distribució dels seus vins i caves amb distribuïdors, importadors i restauradors dels Estats Units. En el cas d’Alemanya, on es va introduir aquest programa l’any 2014, prop del 60% de cellers catalans han arribat a acords de distribució.

A banda de la celebració de tastos, Catalan Wines ofereix assessorament personalitzat als cellers catalans a l’hora de definir l’estratègia de distribució, triar els millors productes a comercialitzar i definir la seva política de preus. Des del programa també es dona suport als cellers en la preparació de materials promocionals i l’organització d’esdeveniments comercials, a més de facilitar contactes amb els professionals del món del vi als mercats on es dirigeixen.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa