Vinuba, nova startup que vol salvar milers de cellers de l’Estat amenaçats de desaparèixer

Sota el hashtag #salvemoselvino, dos empresaris espanyols amants del vi han posat en funcionament Vinuba, una startup que té com a objectiu salvar més de 2.000 cellers petits i mitjans de tot l’Estat que es troben en perill a causa de la pandèmia. La iniciativa, afirma en un comunicat, té un perfil “clarament solidari” i vol ajudar els propietaris dels cellers a donar sortida a l’excés de stock acumulat durant el darrer any mitjançant la comercialització d’una subscripció mensual que permetrà que els seus clients rebin cada mes tres ampolles de vi diferents de tres DO diferents, a casa i per sorpresa. Així, no només volen donar un cop de mà a les més de 10.000 persones que veuen amenaçat el seu lloc de treball sinó, també, introduir els consumidors al món de l’enologia.

Durant la subscripció, els clients rebran vins de cellers i varietats diferents per donar a conèixer-ne alguns de menys coneguts però més representatius de les principals DOs de l’Estat i sense repetir-ne cap. Vinuba ofereix tres modalitats de subscripció i escollir entre 3 packs segons l’antiguitat del vi –pack jove, pack reserva/criança i pack Gran Reserva– i la zona de l’Estat a què pertanyi. Per fomentar encara més la cultura enològica i augmentar els coneixements dels consumidors sobre el vi, cada pack anirà acompanyat d’una targeta amb tres codis QR, un per ampolla, a través del qual un enòleg expert els explicarà en veu alta les bondats de cada ampolla.

Aquesta nova empresa, amb finalitat solidària, espera contribuir a mantenir un negoci que ha patit moltíssim a causa de la pandèmia a causa del tancament de restaurants, de l’acumulació de stock que se n’ha derivat i a impedir que el gènere es perdi per inoperativitat. Una iniciativa empresarial-social que també acostarà el públic a milers de cellers i a vins desconeguts per a molts d’ells d’una manera divertida, amena, a un preu assequible i des del sofà de casa… i sense pagar despeses d’enviament. Un dels cofundadors de Vinuba, Miguel Ángel Rodríguez Caveda, afirma que la seva missió és “que el consumidor gaudeixi d’un bon moment amb una copa de vi mentre ajuda aquest sector que tant ha fet per a nosaltres”. Amb aquest iniciativa, conclou, “es beneficia el celler i el consumidor, ja que com que no saber què es provarà cada més és més entretingut”, alhora que els permet seleccionar “la millor qualitat-preu, donant un tracte molt just als cellers”.

Nou comentari