Durant un dels webinar del VI Fòrum Nissan, anomenat “Reflexions sobre la infraestructura de càrrega per a vehicle elèctric”, la directora general de client i generació baixa en carboni de Repsol, María Victoria Zingoni, i el CEO de Nissan Iberia, Bruno Mattucci, han anunciat la signatura d’un acord de col·laboració entre les dues companyies per tal de promoure la mobilitat elèctrica a l’estat espanyol. La primera mesura fruit de l’acord serà l’ampliació de la xarxa de punts de recàrrega, començant per la instal·lació de quinze punts de càrrega ràpida a estacions de servei Repsol i amb la possibilitat d’ampliacions posteriors.

Gràcies a això, tots els propietaris d’un vehicle Nissan tindran una bonificació de la tarifa del 50% a la xarxa pública de recàrrega elèctrica de Repsol, que actualment compta amb més de 250 punts, 70 dels quals de càrrega ràpida. La majoria són a estacions de servei, cosa que converteix la companyia en la líder en aquest servei a estacions de servei de l’Estat. A més d’això, Repsol té més de 1.000 terminals privades a empreses i habitatges i els dos primers punts de recàrrega ultraràpida de la Península, que poden posar la bateria al màxim de la seva capacitat en un temps d’entre cinc i deu minuts, semblant al d’un repostatge convencional. Per la seva banda, i des del llançament del LEAF el 2011, Nissan ha desenvolupat la xarxa de recàrrega ràpida més gran de l’Estat a través de la xarxa de concessionaris, amb 140 punts de recàrrega.

Punt de recàrrega ultrarràpida per a vehicles elèctrics a una estació de servei Repsol
Punt de recàrrega ultrarràpida per a vehicles elèctrics a una estació de servei Repsol 

Amb la instal·lació d’aquests 15 nous punts de recàrrega ràpida a les estacions de servei Repsol, amb electricitat d’origen 100% renovable, es podria proporcionar energia per recórrer més de 144.000 quilòmetres al mes, i la potència instal·lada seria equivalent a subministrar energia a 120 llars durant tot un mes. María Victoria Zingoni va declarar que l’aliança amb Nissan, un dels fabricants de vehicles elèctrics més importants del món, “reforça l’aposta per la mobilitat elèctrica” de Repson i “consolida la seva posició com a empresa multienergètica, líder en mobilitat i bolcada a l’objectiu d’aconseguir zero emissions netes el 2050”, la primera empresa del sector que s’ha proposat aquesta meta.

Des de Nissan, per la seva banda, Bruno Matucci afirma que la col·laboració amb Repsol “proporcionarà a tots els usuaris de vehicles elèctrics més tranquil·litat i avantatges econòmics, especialment als propietaris d’un Nissan”. Així, continua, “resolent el problema de la infraestructura de recàrrega” es podrà “posicionar Espanya com a punta de llança en la cursa cap a l’electrificació”. Matucci també insisteix que, per implantar més ràpidament l’electrificació, calen “plans estables d’impuls”, a més del desenvolupament de les infraestructures, com ara “reduir l’IVA dels vehicles elèctrics per facilitar la seva compra”. Aquesta mesura, afirma, podria “triplicar el nostre mercat”, per a la qual cosa també seria bona l’eliminació o reducció temporal del tipus impositiu de l’Impost Especial sobre Electricitat.

L’àmbit de les infraestructures del vehicle elèctric està millorant clarament, però tot i això, i malgrat els avenços gràcies a les inversions públiques i d’empreses privades com Repsol o Nissan, l’estat espanyol només representa el 2,9% de la infraestructura de recàrrega instal·lada a Europa, tot i que té el 10% de les vendes totals de vehicles elèctrics i el 15% del total de la seva fabricació a la UE.

Nou comentari