Fa poc més d’un any que ha obert el nou Museu del Vermut i fent balanç d’aquest primer aniversari, Joan Tàpias, el seu propietari, explica que el seu projecte d’impulsar el món del vermut va més enllà i ens avança algunes de les noves activitats que preveu pels següents mesos.
L’espai del Museu del Vermut obria el setembre de 2014 amb una exposició de la col·lecció personal amb més de 5.000 objectes relacionats amb el món del vermut. Les noves adquisicions s’han anat incorporant a les seves galeries, com les noves plaques publicitàries de la marca Cora"> (vermut de Torí) i Richard"> (de la Savoia) pel pati del Museu, un ventall pai-pai de vermut Caselles">, un dels vermuts de Reus dels anys ‘50, un cartell de vermut de Xerès Pemartín"> també dels ’50, entre d’altres. Les sales també es modernitzen, com l’espai Miró que té nova decoració i un nou vídeo que mostra el procés d’elaboració del vermut.
Però no només el fons cultural del Museu s’ha vist augmentat sinó la carta de vermuts que oferia en el seu inici amb 30 referències també ha anat canviant i incorporant més novetats. Ara ja compta amb 65 marques i, fins i tot, el millor vermut negre dels Premis Vinari 2015 ja té parella des d’aquest estiu: el Cori Blanc">. Tàpias defensa que oferir un vermut de marca pròpia era un dels projectes personals que més il·lusió li feien, i per això, continua treballant amb la marca Miró per aconseguir la seva versió blanca del vermut Cori, la marca del Museu. A més, el Museu també ofereix una carta cuidada de vins catalans i una aposta per la cuina de temporada amb molt bona relació qualitat-preu, “intentem que la nostra oferta gastronòmica sigui tradicional amb tocs creatius i que la gent pugui allargar el seu aperitiu per quedar-se a fer un àpat complet a l’espai que més li agradi, la terrassa o a les sales Miró, Yzaguirre, Iris/De Muller, Martini”. Per això també acull noves activitats, com petites actuacions de música en directe o activitats com els Vermunólogos. “Obrim els espais per a qualsevol proposta i promoció, fins i tot, aquesta setmana passada es va presentar un nou model de cotxe a la nostra terrassa!”.

Tàpias està content de com ha anat aquest primer any, “la inversió inicial ha estat molt forta per recuperar l’antic edifici del Museu, però hem tingut molt bona afluència de públic i la gent repeteix, que és el més important”. La inquietud de Tàpias per aquest món va més enllà i continua actualitzant-se amb les novetats del sector. Com que l’home no viu només de vermut, l’empresari reusenc avança que està organitzant una Fira Internacional del Vermut per a l’abril de 2016, per consolidar la capitalitat d’aquest aperitiu i donar a conèixer les propostes gastronòmiques d’arreu del món que l’acompanyen. Explica que la Fira comptarà amb un apartat professional i per al públic en general perquè es puguin concentrar el màxim de productors d’aperitius i conèixer de primera mà tots els productes. “Serà la primera vegada que s’organitzi una fira exclusiva d’aquest tema i estem mimant tots els detalls perquè sigui un bon aparador. En els pròxims mesos publicarem una pàgina web amb tot el programa i activitats”. S’ha de reconèixer, el vermut torna a sacsejar amb força a Reus.