VadeVi
Obert el termini per presentar-se al 8è ‘Wine Contest’ de la DO Catalunya
  • CA

El Digital Wine Contest va néixer fa més de 16 anys com a concurs dedicat a premiar la creació de continguts relacionats amb el sector vitivinícola que en aquell moment es feia especialment a través de blogs. Des d’aleshores, les plataformes, les tendències i la manera de comunicar i consumir aquests continguts han canviat i evolucionat molt.

“El DWC ha volgut adaptar-se a aquestes noves tendències“, apunten des de l’entitat organitzadora, la Denominació d’Origen Catalunya. Sense anar més lluny, la passada edició va incloure una nova categoria, la de Millor Prescriptor, per reconèixer la tasca de difusió de la cultura del vi, sobretot en un moment on la creació de continguts és tan massiva i alhora efímera que la prioritat és sempre la de ser concisos i capaços de connectar amb els usuaris de manera immediata. També amb aquesta voluntat de recollir les noves tendències, la categoria de Millor Vídeo inclou per primera vegada la xarxa TikTok com a plataforma de difusió del món del vi.

Sigui com sigui, les categories i premis d’aquesta nova edició seran:

  • Millor Vídeo sobre #vicatalà i cultura vitivinícola – 1.500 euros de premi
  • Millor Imatge sobre #vicatalà i cultura vitivinícola – 1.500 euros de premi
  • Millor Text sobre #vicatalà i cultura vitivinícola – 1.500 euros de premi
  • Millor Prescriptor sobre #vicatalà i cultura vitivinícola – 2.000 euros de premi

Elecció dels guanyadors

El concurs actualitza enguany alguns detalls pel que fa als mètodes de votació. Així, per exemple, el guanyador en la categoria de Millor Prescriptor serà decidit de nou al 100% per votació popular.

Pel que fa a les categories de Millor Vídeo, Text i Imatge, un cop es tanqui el període d’acceptació de candidatures, el pròxim 20 de gener, un jurat professional i multidisciplinari s’encarregarà de fer una preselecció, de manera que es triaran vuit ogres finalistes per a cadascuna de les candidatures, que seran les que es publicaran al web perquè la gent pugui votar-les.

La decisió final caurà en un 50% sobre la votació popular i en un 50% sobre el jurat professional. D’aquesta manera, l’organització s’assegura que la decisió final tingui en compte l’opinió de professionals de diferents sectors relacionats amb la comunicació i el món audiovisual. Les votacions al web s’obriren per a totes les categories del 26 de gener al 5 de febrer i estaran seguides i verificades per notari.

Bases i inscripcions

Al lloc web del concurs hi haurà publicada tota la informació necessària per realitzar les inscripcions: bases completes i formularis d’inscripció per a cada categoria, que caldrà emplenar i retornar seguint les instruccions facilitades. No s’acceptarà cap candidatura que no hagi emplenat i enviat el formulari correctament abans del 20 de gener (inclòs).

En la darrera edició del Digital Wine Contest hi van optar més de 150 propostes i gairebé 20.000 vots rebuts a través del web. A més, la gala, que a causa de la situació sanitària es va retransmetre en streaming, va ser seguida en directe per més de 500 persones i va arribar fins a les 1.600 visualitzacions els dies posteriors.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa