Vijazz Penedès

!--akiadsense-->

El Banc Sabadell Vijazz Penedès, celebrat a Vilafranca del Penedès, va tancar la seva 13ena edició el passat 7 de juliol amb una afluència de públic que supera els 50.000 visitants. La Fira de vins Penedès i caves d’enguany ha comptat amb la participació de 30 dels millors cellers del Penedès que han ofert 300 varietats i han servit més de 75.000 degustacions durant els tres dies de certamen.

El festival de jazz internacional que acompanya la fira ha combinat un ampli ventall d’ofertes musicals per a tot tipus de públic, de petit i gran format, posicionant el Banc Sabadell Vijazz Penedès com un referent entre els festivals que se celebren a Catalunya.

El president de l’Acadèmia Tastavins del Penedès, Max Margalef, ha fet una valoració positiva del Banc Sabadell Vijazz Penedès 2019; “El divendres apuntava a un Vijazz de rècord, però les pluges de dissabte a l’àrea de Tarragona i el Garraf, i sobretot les pluges de diumenge al vespre van frenar una mica l’assistència”. “El certamen ja és una tradició a Vilafranca i al Penedès, i ens posiciona amb la música i el vi i el cava de gamma alta”, ha afirmat l’alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull. Gràcies al treball conjunt entre l’Acadèmia Tastavins Penedès i l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, el Banc Sabadell Vijazz Penedès combina qualitat, creativitat i civisme, i el fan singular.

El balanç de l’edició d’enguany ha començat amb l’agraïment a tots els cellers participants, als visitants, als patrocinadors i col·laboradors i en especial a les diferents àrees de l’Ajuntament de Vilafranca, gràcies a les quals es poden dur a terme esdeveniments com aquest.

Enguany el Vijazz s’ha obert a moltes entitats de la vila. En especial s’ha destacat les noves sales de tast, ubicades a la Societat El Casal, on s’han realitzat tastos i maridatges d’alt nivell amb vins dels cellers participants a la fira. També la Fundació Pinnae, qui va cedir la casa museu per la inauguració, s’ha convertit en l’entitat vehiculadora del Vijazz Solidari, que suma aportacions solidàries del Vijazz i de Pinnae i es destinarà a la Fundació Ginesta i a La Creu Roja de Vilafranca. Finalment també s’ha iniciat relació amb el Casino Unió Comercial, qui va oferir un concert preinaugural del Vijazz i una jam session dissabte a la nit, amb la presència de musics que havien tocat a l’escenari principal i amb consumicions exclusivament de vi i cava.

Pel què fa als tastos i maridatges, van convertir-se, un any més, en un dels atractius del Vijazz. Amb la col·laboració de la DO Penedès i la DO Cava, es varen presentar 19 activitats amb una ocupació del 100% en les franges de 19h a 22h, mentre que la resta d’horaris es van mantenir amb un aforament del 70%. En aquesta edició es va recuperar el WinePunk, una trobada de vins experimentals el dissabte a l’església de Sant Joan.

Les propostes musicals mantenen el nivell i la resposta de públic

Els assistents al Vijazz van omplir l’escenari principal de la Plaça Jaume I amb llegendes del jazz com Madeleine Peyroux, Monty Alexander o el darrer concert del festival amb d’un dels gegants del jazz, Archie Shepp.

L’espai D.O. Cava, al claustre de Sant Francesc, amb el cicle Elles i el jazz -aparador de la dona en el món del jazz- va resultar novament un èxit, maridant concerts de petit format amb el millor cava. L’últim concert, The Sey Sisters, es va traslladar al Fòrum Berger Balaguer degut a les condicions meteorològiques.

També destacable és l’assistència als concerts dels combos de l’Escola de Musica Maria Dolors Calvet, o el concert i ballada de swing amb l’associació Swing Vilafranca.

Gran impacte econòmic i mediàtic

L’impacte econòmic és molt satisfactori, amb una gran repercussió a Vilafranca i a la comarca i, sobretot, a nivell de restauració i allotjaments. Enguany des de l’Acadèmia s’ha iniciat l’aposta per la internacionalització turística del Banc Sabadell Vijazz Penedès, amb uns grups de turistes (principalment alemanys), que a través de una touroperadora, han pogut gaudir d’un paquet que combinava el Vijazz amb visites enoturístiques i estada a la zona de la costa.

A nivell digital, el festival s’ha posicionat en 22.000 seguidors i hi ha hagut alts nivells d’interaccions entre xarxes pròpies i de mitjans locals, tal com ha afirmat Maria Basegoda, responsable de comunicació de l’Acadèmia Tastavins Penedès. Des de l’Acadèmia, ja estan treballant en la propera edició, que tindrà lloc els dies 3, 4 i 5 de juliol de 2020.

Nou comentari

Comparteix