L’observatori global del món del vi Wine Intelligence ha publicat les seves prediccions pel 2022. La indústria de l’alcohol, afirmen, ha estat “una de les més resilients” durant la pandèmia, especialment perquè ha pogut “innovar i pivotar” per fer-se més accessible tot i les restriccions en la restauració, per exemple.

Tot i això, Wine Intelligence apunta que hi ha uns quants reptes pendents, com ara la reducció de costos i, especialment, una millora en la sostenibilitat de la indústria i en la responsabilitat social. Així, doncs, les seves prediccions pels propers dotze mesos són les següents:

1 – Es farà un èmfasi especial en la reducció de l’ús del vidre. Habitualment, una ampolla de vidre de 75cl suposa el 29% de la petjada de carboni de tota la producció. Tot i això, els consumidors li tenen molt apreci i la perceben com a més sostenible que el plàstic en comparació, per exemple, a l’envàs en capsa de cartró. Així doncs, la reducció del pes del vidre és un repte essencial, com ho és l’ús de materials reciclats, l’eliminació de les càpsules de paper d’alumini, l’ús de taps de suro… Durant els 2022, Wine Intelligence espera que els problemes en la cadena de subministraments i els costos de transport facin que els productors mirin de retallar “allà on sigui possible”.

2– Els vins de gamma alta hauran d’incloure valors de sostenibilitat. Això, consideren, és essencial perquè continuïn sent atractius pels consumidors més joves, amb molta més consciència sobre els efectes de la indústria en el medi ambient i el canvi climàtic. Així doncs, caldrà que es comprometin i que comencin a fer els canvis necessaris si volen mantenir el seu prestigi i la seva imatge davant dels clients. Aquest factor és especialment important davant la tendència mundial a reduir el volum del consum de vi però augmentant-ne la qualitat.

3– Els consumidors invertiran cada cop més en productes de gamma alta. Aquest punt està íntimament relacionat amb l’anterior. Els clients, en el context actual, ham començat a gastar els diners que haurien invertit en viatges en menjar i beure per a casa. Això s’ha notat en el consum de vins de gamma alta, i és per això que a molts llocs del món els productors han innovat i millorat la seva oferta. De cara al 2022 sembla que hi haurà tres tendències: els qui tornaran a viatjar i a gastar fora de casa com sempre, els joves que veuran menys pero millor, i la inflació de la cadena de subministraments, que pot tenir un impacte molt important.

Els cinc vins en llauna de Glass Canned Wines
Els cinc vins en llauna de Glass Canned Wines

4– El vi en llauna evolucionarà cap a opcions amb menys graduació. Aquesta opció d’envasat, que ha crescut molt arreu del món, continuarà creixent el 2022 i es desenvoluparan noves opcions que en duran alguns a formar part dels coneguts cop a alcopops –alcohol de baixa graduació–. La innovació en aquest sector continuarà creixent i el vi hi tindrà un paper molt important i, fins i tot, hi podrien començar a entrar productes específics com ara els escumosos.

5– La indústria ha d’atreure més talent. A Wine Intelligence recorden que el món vitivinícola és un entorn “divertit” on treballar, amb una “barreja sense rival de reptes intel·lectuals”. Al cap i a la fi, els líders de la indústria han de ser “part pagès, part químic, part expert en producció, part venedor i part gurú del màrqueting”. És per això, afirmen, que els darrers anys ha atret molt de talent de la generació Mllennial, per la seva complexitat, història i varietat de reptes, a més del component romàntic associat. Pel que fa a les generacions següents, però, aquest atractiu s’ha perdut en part i, a més, hi ha molta competència que pot oferir salaris més competitius. Així doncs, cal que la indústria del vi trobi més maneres d’atreure talent per tal d’aprofitar-lo i continuar millorant no només el 2022 sinó durant les properes dècades.

Nou comentari