Es presenta “Vinyes de Barcelona”, l’únic vi elaborat a la ciutat

El vi l’elabora la cooperativa L’Olivera a la Masia de Can Calopa, a Collserola, un projecte que combina la inclusió social i la recuperació de l’activitat vitivinícola a la ciutat de Barcelona

Vinyes de Barcelona

Turisme de Barcelona i L’Olivera Cooperativa han presentat el nou vi Vinyes de Barcelona, que elabora la cooperativa L’Olivera a la Masia Can Calopa de Dalt, al Parc de Collserola. La presentació, que es va fer al vespre al Mirador de Colom, és el punt de partida de la promoció i comercialització que Turisme de Barcelona té previst fer de Vinyes de Barcelona en el marc de la divulgació de la cultura del vi i l’enoturisme que promou el consorci.

Tal com explicàvem a Vadevi, a més del canvi d’imatge, també s’ha volgut fer un nou vi, una aposta que va més enllà del que havia estat fins ara, un vi de representació.

Vinyes de Barcelona és l’únic vi que es produeix a la ciutat de Barcelona, gràcies a la col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona, propietari de les finques de la Masia Can Calopa, i la Cooperativa L’Olivera, que des del 2010 gestiona les tres hectàrees de vinya de la finca de Collserola i n’elabora el vi. Un projecte que neix com una reivindicació de l’agricultura periurbana i la recuperació de l’activitat agrícola lligada a les grans ciutats. L’Olivera ho fa, a més, amb un programa d’inclusió social per a 20 joves amb necessitats especials (en risc d’exclusió i/o amb discapacitat) que viuen i treballen a la finca i que participen en tot el procés de producció.

“Turisme de Barcelona es presenta com una peça clau a l’hora de reforçar el posicionament de Barcelona com una ciutat referent en l’àmbit gastronòmic, a més de contribuir a consolidar la ciutat i la seva regió vitivinícola entre les principals destinacions enoturístiques del món”, va assenyalar Joan Torrella, director general de Turisme de Barcelona.

La col·laboració entre Turisme de Barcelona i L’Olivera s’emmarca en l’acord que van subscriure l’any 2017 per promocionar un conjunt d’activitats al voltant del vi de Barcelona i la Masia de Can Calopa. Des de fa un any, L’Olivera ha posat en funcionament diferents experiències enoturístiques al voltant de la seva activitat a Can Calopa, i al maig del 2019 ha obert la primera vinoteca a Collserola. Turisme de Barcelona fa difusió a través dels seus canals de Food & Wine de les visites guiades que ofereix L’Olivera a Can Calopa, a més de posar a la venda Vinyes de Barcelona en el Punt d’Informació d’Enoturisme i Vins del Mirador de Colom.

La finca municipal de Can Calopa de Dalt va començar l’elaboració de vins l’any 2000. A partir de 2010 la Cooperativa L’Olivera va fer-se càrrec de la gestió de les tres hectàrees de vinya i va començar la producció, però no va ser fins al 2016 que l’Ajuntament de Barcelona va cedir els drets d’explotació de la finca i va permetre la comercialització del vi. Aquesta nova etapa l’enceta ara el nou Vinyes de Barcelona, que arriba al mercat amb una nova imatge, de la mà de l’estudi de disseny barceloní Clase_bcn i amb un nou perfil de vi, fresc i complex, que vol transmetre la identitat mediterrània de la ciutat.

El consorci promou experiències i diferents activitats vinculades a l’enoturisme i disposa del Punt d’Informació d’Enoturisme i Vins Mirador de Colom, un espai de difusió, promoció i venda de serveis relacionats amb l’enologia i la cultura del vi i el cava a les comarques de Barcelona, on comercialitza més de 70 referències diferents Denominacions d’Origen de l’entorn de Barcelona.

El binomi Barcelona i enoturisme permet cohesionar el territori i posar-lo en valor i el Punt d’Informació d’Enoturisme i Vins Mirador de Colom és un dels escenaris que pretén reforçar el lligam entre el món del vi i el cava i Barcelona. Dotar la marca Barcelona de nous atributs associats a la cultura del vi a fi d’ampliar l’experiència turística de Barcelona cap a la regió vitivinícola propera és una de les missions que s’ha marcat el consorci promotor. En aquest marc, té engegada una campanya de promoció del vi en què sota el títol el Vi de la setmana selecciona un vi que es promociona al Punt d’Informació d’Enoturisme i Vins de Colom, i a les xarxes mitjançant el reclam de pujar al Mirador de Colom i fer una degustació del Vi de la Setmana.

Nou comentari