!–akiadsense–>
Les denominacions d’origen catalanes han fet molta feina per internet durant aquest confinament. Un extrem que es nota en el nombre de seguidors que han guanyat a Instagram. Així es deprèn de l’estudi que han fet des del portal Enoturista amb el suport de l’Incavi i que mostra la bona salut del vi català si més no a aquesta xarxa social. De fet ara mateix el vi català té prop d’un milió de seguidors en aquesta xarxa.
A més del rànking dels 100 cellers catalans més influents en aquesta xarxa social, també han detallat el llistat de denominacions d’origen i els seus seguidors. Entre parèntesi hi trobareu indicat l’increment durant el període de confinament. En total pel que fa a les denominacions d’origen i al perfil de l’Incavi, l’increment ha estat del 27%.
1.- DOQ Priorat 10.800 (+ 1800)
2.- DO Empordà 9794 (+ 1900)
3.- DO Penedès 7446 (+ 1900)
4.- DO Catalunya 7017 (+ 1250)
5.- DO Pla de Bages 4306 (+ 1400)
6.- DO Montsant 3278 (+ 800)
7.- DO Terra Alta 3053 (+ 600)
8.- DO Cava 2781 (+ 400)
9.- DO Costers del Segre 2333 (+ 800)
10.- DO Conca de Barberà 1922 (+ 600)
11.- DO Tarragona 1739 (+ 250)
12.- INCAVI 1035 (+ 100)
13.- DO Alella 295 (+ 150)