Un equip d’investigadors nord-americans ha creat un programa informàtic que pot escriure ressenyes de begudes alcohòliques, com ara el vi o la cervesa, sense ni haver-los tastat. A més, els resultats obtinguts per aquesta intel·ligència artificial són tan bons que fins i tot es poden confondre els textos amb els que hauria escrit un expert.

Un algorisme de generació de contingut

L’objectiu de l’estudi que ha acabat amb la creació d’aquest programa, publicat a la revista ‘International Journal Research in Marketing’, era aconseguir desenvolupar un algorisme que pogués escriure ressenyes creïbles i que fossin difícils de distingir de les que escriuria un humà, per tal de valorar la possibilitat de generar contingut de manera automàtica.

Per fer-ho, aquesta intel·ligència artificial d’aprenentatge automàtic es va formar incorporant a la seva base de dades 125.000 ressenyes de vins publicades a la revista ‘Wine Enthusiast’ i 143.000 resenyes de cervesa de la web ‘RateBeer’. Així, l’algorisme va poder identificar les estructures globals d’aquest tipus de textos i els diferents models que acostumen a seguir.

Grans resultats i una sola limitació

Un cop el programa va haver estat dissenyat i format, ja estava a punt per generar ressenyes. Perquè ho faci, només cal introduir-hi el nom del celler o de la cerveseria en qüestió, de quin tipus de vi o cervesa es tracta, el percentatge d’alcohol que conté i el seu preu. Quedava, però, comprovar com de creïbles eren els resultats. Quan van demanar a un grup de voluntaris que distingissin entre ressenyes humanes i generades pel programa, no van saber quines eren quines.

L’algorisme, però, té algunes limitacions. Per la manera com obté la informació, no pot escriure ressenyes bones sobre productes que no hagi tastat cap sommelier, ja que no té referències per crear el seu propi text. Així doncs, si més no de moment, les primeres impressions sobre els vins les continuarà fent una persona i no pas una màquina. No obstant això, resulta difícil no pensar que, un cop un sol periodista de vins hagi tastat un producte i n’hagi escrit, no caldria que ho fes ningú més per generar el contingut pels mitjans.

Nou comentari

Comparteix