Raventós Codorníu duplica les vendes en línia i estrena l’e-commerce ’15 Bodegas’

Raventós Codorníu accelera la seva aposta per la digitalització i, després de duplicar les seves vendes en línia, estrena l’e-commerce: 15 Bodegas.com. Durant el darrer any, la companyia ha integrat tot els canals digitals en una única àrea de negoci amb l’ojectiu d’accelerar la quota digital a escala mundial. En facturació en línia, Raventós Codorníu ha duplicat les vendes aquest any, fins i tot triplicant-les durant la campanya de Nadal. La xifra de comandes també ha tingut un augment de més del 100%.

La firma a més a més estrena 15 Bodegas.com, una nova plataforma en línia on els amants del vi podran comprar els vins i caves dels seus cellers: Codorníu (DO Cava); Raimat (DO Costers del Segre); Bodegas Bilbaínas (DOCa Rioja); Legaris (DO Ribera del Duero); Tionio (Ribera del Duero); Scala Dei (DOQ Priorat); Abadia de Poblet (DO Conca de Barberà); Raventós d’Alella (DO Alella); Bach (DO Penedés); Portal de Montsant (DO Montsant); Parxet, Mont-Ferrant, y Titiana de la DO Cava; Artesa (Califòrnia) y Séptima (Argentina). L’objectiu és connectar amb amants del vi descobrir-los les històries que s’amaguen rere cada ampolla i aconsellar-los en la seva tria durant el procés de compra. Un dels principals objectius del projecte digital és mostrar qui hi ha darrere de cada vi: qui cuida la terra, com s’elabora, etc. En definitiva, mostrar l’ofici, les persones i les històries que construeixen cada marca i donen vida als seus vins.

Per oferir una experiència encara més personalitzada, 15 Bodegas.com inclourà, en una segona fase, un ‘Sommelier Digital’ que guiarà i recomanarà a l’usuari quin vi escollir en funció del moment de consum, amb quins plats, etc. També es premiarà els usuaris més “fidels” amb continguts, productes i experiències exclusives. Més endavant, des de 15 Bodegas.com es podrà descobrir tota l’oferta d’enoturisme que es realitza a cadascun dels cellers i es podrà reservar la visita directament des de la mateixa web. Així mateix, es llençarà un blog amb contingut editorial propi, amb articules divulgatius del sector, un canal on l’usuari podrà aprendre curiositats sobre la cultura del vi. Així, també és present a les principals xarxes socials: Instagram, Facebook y YouTube. L’usuari pot interactuar amb 15 Bodegas a través d’aquests canals, on a més pot participar a sortejos, obtenir beneficis i gaudir de contingut exclusiu per conèixer de prop els vins i les persones que hi ha al darrere.

Imma Santisteban, Chief Digital Officer de Raventós Codorníu, assegura:  “Volem ajudar el consumidor a viure el vi i a estimar-lo, convertir-nos, via online, en el bodeguer que et recomana el millor vi, t’explica la seva història, et presenta qui l’elabora, t’explica on creixen les seves vinyes, com i on envelleix, etc. No som només venedors. Cuidem la terra, elaborem vins i ens avala un llegat vitivinícola de segles”. La nova plataforma respon a un altre objectiu: donar a conèixer tots els cellers que integren el grup Raventós Codorníu i comparteixen un patrimoni històric, un enorme llegat vitivinícola i la màxima exigència per elaborar vins de qualitat. Fins ara, els vins de tots esl cellers dels grup es venien a www.codorniu.com i molts consumidors associaven la marca només als caves de Codorníu.

15 Bodegas.com ha sortit aquest mes d’abril a l’estat espanyol i durant els propers mesos es preveu llançar-lo als Estats Units i podria replicar-se a altres mercats internacionals.

2020 i el boom de las vendes en línia de vi 

Enguany, el rànquing de vins més venuts de la marca en línia el lideren els caves Anna de Codorníu Brut i Anna de Codorníu Brut Nature (Codorníu), seguits del negre Viña Pomal Crianza (Bodegas Bilbaínas) i el blanc Raimat Castell Chardonnay Ecológic. De mitjana, les comandes online arriben als 96€. Només és significativament inferior en majors de 65 (15%) i en menors de 25 (9%).

El 73% dels clients resideix a l’estat espanyol, amb Barcelona i Madrid com les ciutats amb més compradors. A Catalunya, una enquesta del clúster Innovi conclou que el 19% dels consumidors han fet servir internet per comprar vi durant 2020, un percentatge que encara és lluny de països com la Xina, on el 52% dels consumidors compra vi en línia, o el Regne Unit, on ho fa un 35%. Pel que fa al cava, el Consell Regulador apunta que tampoc no ha estat aliè a l’acceleració de les vendes per internet, amb un increment del 44,9%.

Nou comentari