Una de les reunions virtuals dels sector enoturístic del Penedès
Una de les reunions virtuals dels sector enoturístic del Penedès

!--akiadsense-->

Des de l’estat d’alarma, el Consorci de promoció turística ha estat treballant per tal de poder seguir teixint estratègies conjuntament amb les empreses i entitats del territori. Durant els dies 29 i 30 d’abril, han tingut lloc un seguit de trobades virtuals entre el president Ramon Riera, l’equip tècnic del Consorci i agents i establiments turístics del Penedès que formen part de la Ruta del Vi del Penedès. Realitzar aquestes videoconferències ha permès obrir un canal més de comunicació amb el sector turístic i compartir el que s’està fent des del Consorci i les propostes, inquietuds i suggeriments que tenen des del sector privat.

Un treballar en comú que permet coordinar una millor estratègia turística. Les trobades, que han tingut lloc per sectors: allotjaments, cellers, restauració, empreses de serveis turístics i recursos turístics i entitats del territori han comptat amb un total de 100 participants. Una escolta activa al sector turístic que el Consorci va reforçar des de l’inici del confinament i que permet copsar de primera mà la situació en l’àmbit empresarial que permanentment la traslladem als òrgans competents com són les Diputacions i la Direcció General de Turisme de Catalunya.

Durant les reunions, Riera ha traslladat al sector privat tot el suport per part del Consorci, i la necessitat de treballar coordinats sector públic i privat per definir estratègies comunes, que responguin a les seves necessitats i que alhora donin suport a una bona promoció i posicionament del Penedès com a destinació turística.

L’empresa privada ha manifestat preocupació per saber quins seran els protocols, com i en quin moment es comunicaran, quines restriccions patirà el sector pel que fa a capacitats en els seus establiments i en les seves activitats turístiques i si aquestes mesures permetran que les activitats segueixin essent viables econòmicament. El sector també ha demanat una estratègia conjunta quant a territori en el moment de donar a conèixer el Penedès al mercat català i estatal que és el que a curt termini tindrem. Demanant ser valents, creatius i anar un pas per endavant.

Finalment també s’ha realitzat una trobada amb responsables tant polítics com tècnics dels ajuntaments i entitats privades del Consorci de Promoció Turística del Penedès per tal de conèixer les realitats municipals i plantejar també una estratègia conjunta de promoció potent, tal com ha demanat el sector privat. El Consorci valora positivament aquesta acció, aquest contacte directe i mantindrà aquesta connexió amb tots els agents a mesura que es vagin concretant els passos a fer cap a la reobertura turística del territori.

Nou comentari

Comparteix