VadeVi
La temuda pujada aranzelària de Trump es cola a la Barcelona Wine Week

L’arribada al poder de Donald Trump als Estats Units genera certa “preocupació” en el món del vi. Així ho ha definit el president de la DO Cava i de la Barcelona Wine Week (BWW), Javier Pagés, en el marc de l’esdeveniment vitivinícola que se celebra a la capital catalana del 3 al 5 de febrer. En unes declaracions a l‘ACN, Pagés ha reconegut que hi ha temor per la reducció de vendes als Estats Units a causa de les noves polítiques aranzelàries amb les quals Trump ha amenaçat en la seva arribada a la Casa Blanca. Tot i això, el president de la BWW també ha assegurat que cal “esperar” a veure com es desenvolupen els detalls d’aquestes possibles noves normatives. Pel que fa als altres problemes als quals s’enfronta el sector del vi català, el directiu ha recordat que si continua sense ploure tornarà a haver-hi “problemes” a les vinyes com ara cellers que han hagut “de reduir vendes per no quedar-se sense producte”.

Els passadissos de la Barcelona Wine Week estan plens d’esperança pel sector vitivinícola català. Amb una inversió de 600.000 euros, l’organització de l’esdeveniment ha convidat centenars de compradors d’arreu del món. En concret, les xifres d’inversors estrangers arriben fins als 771, i les nacionals toquen el miler de persones. És per això, que l’aposta de la setmana del vi és intentar demostrar la qualitat dels productes amb una llarga llista d’actes, ponències i experts que fan valdre els vins del territori espanyol, però també el català. Envoltant aquests objectius, però, també hi ha algunes preocupacions que s’han anat escampant per tot el sector.

Imatge de la Barcelona Wine Week (BWW) 2025 / ACN
Imatge de la Barcelona Wine Week (BWW) 2025 / ACN

En primera instància, alguns experts reconeixen el temor a les noves polítiques de Trump. Segons publicava Vadevi, aquestes suposades pujades d’aranzels podrien fer que alguns cellers exportadors perdessin tirada. “Si els aranzels són elevats, pot provocar que, en el curt termini, decidim destinar més esforços i recursos promocionals i publicitaris a altres mercats que ens puguin donar un millor retorn”, reconeixia Xavier Armengol, director general de Familia Torres. Una opinió que no tothom comparteix i que, en altres casos, prefereixen ser cautelosos. En declaracions a l’ACN ,la directora de màrqueting de Freixenet, Carlota Mensión, admet que en el seu cas el país nord-americà se situa dins del top-5, juntament amb Anglaterra, França, Alemanya i l’Estat espanyol. “Estem a l’expectativa”, diu la directiva preguntada per un possible impacte de la mesura que vol imposar Donald Trump. “Ens mantenim a l’espera”, reitera. També des de Juvé & Camps prefereixen no fer declaracions i la consellera delegada, Meritxell Juvé, reconeix a l’ACN que la imposició d’aranzels “no seria favorable”.

La sequera continua fent estralls

Una altra de les grans preocupacions del sector és la sequera. La manca d’aigua ha dictaminat les xifres de producció dels últims anys, la qual cosa ha provocat que en molts casos hi hagi alguns cellers que hagin reduït el nombre d’ampolles. Per a Pagés, si no plou aquesta tendència continuarà igual i, per tant, cada vegada hi haurà menys producció de vi. “Aquest any segurament serà menys problemàtic, però hem de tenir en compte que el clima està canviant i això afecta clarament les vinyes”, afirma Juvé. “Hem de treballar amb les administracions públiques per poder trobar una solució a llarg termini”, agrega la directiva de Juvé & Camps. Paral·lelament, la directora de màrqueting de Freixenet comenta a l’ACN que la sequera “no s’arregla d’un any per l’altre”, però assegura que enguany les expectatives “són més positives”.

Més notícies
Notícia: Vi blanc: una moda efímera o el futur del consum
Comparteix
Des del canvi climàtic, a la importància que li dona el consumidor a la graduació alcohòlica, passant per la frescor i la facilitat, els blancs són cada vegada més famosos
Notícia: Barcelona es converteix en l’epicentre del vi: “Serà un gran èxit”
Comparteix
L'organització de la BWW reconeix els reptes del sector i exigeix representar una visió unitària del sector vitivinícola espanyol | Catalunya despunta per la participació integral de totes les seves Denominacions d'Origen
Notícia: Corpinnat podria duplicar cellers en els pròxims tres anys
Comparteix
La marca col·lectiva europea inclou un total de 13 cellers que segueixen rigorosament les normatives ètiques i tècniques
Notícia: Valor afegit i vinoteques: les claus pel repunt del consum de vi a l’Estat
Comparteix
El sector vitivinícola recupera la confiança dels consumidors el 2024 | Catalunya, Castella la Manxa i La Rioja aglutinen prop del 60% de les vendes dins el territori

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa