Aquest dimecres 20 de març la presidenta d’INNOVI Mireia Torres presentava la 3a edició de la Wine Innovation Week en un acte públic al Centre Àgora de Vilafranca del Penedès, que també va donar veu a un debat sobre la sequera i les experiències de reg a la vinya. La cita, que enguany suma la tercera edició, està prevista per als dies 3, 4 i 5 d’abril i permetrà, un any més, posar sobre la taula alguns exemples i bones pràctiques en l’àmbit de la innovació en el sector vitivinícola de Catalunya. Concretament, esta tercera edició estarà centrada en les noves tendències tecnològiques, de consum i comunicació del sector vitivinícola. La WIW està organitzada per INNOVI i compta amb la participació de nombroses empreses de la cadena de valor del sector vitivinícola.

La WIW organitza visites a cellers que tenen projectes innovadors pel sector | Foto: WIW

Empordà, Penedès i Sant Cugat

Les jornades de la Wine Innovation Week seran presencials i enguany convocaran a tres punts diferents del territori: la primera jornada dedicada a la viticultura es farà a l’Empordà, la segona dedicada a l’enologia i la producció es farà al Penedès i l’última jornada dedicada a la comunicació a Sant Cugat del Vallès.

Tres ubicacions, tres jornades, la primera de les quals estarà centrada en viticultura, i tindrà lloc al celler La Vinyeta de l’Empordà. Josep Serra, responsable del celler, il·lustrarà els desafiaments que comporta innovar des de la perspectiva d’un celler de mida reduïda. A més a més, faran demostracions de maquinària d’avantguarda a les vinyes del voltant del celler. El dinar tindrà lloc a les instal·lacions de La Vinyeta, seguit d’una visita al celler Perelada on es debatran els desafiaments actuals de la viticultura, com ara la sequera o la robotització. A més, Delfí Sanahuja, director tècnic del celler, exposarà els projectes innovadors d’aquest celler i els assistents podran gaudir d’una visita per les seves instal·lacions.

La segona jornada, que tindrà lloc el 4 d’abril al Penedès, es concentrarà en l’enologia i els processos de producció. Hi haurà una visita a Castelo de Pedregosa per descobrir la seua envasadora en llauna, així com a l’INCAVI per conèixer de prop la multiplicadora de llevats autòctons. Paral·lelament, el Vinseum serà l’escenari de diverses demostracions d’innovació en el sector, incloent-hi l’aplicació de la tecnologia blockchain i RFID per a una traçabilitat completa en la cadena de subministrament, així com l’ús de la microscòpia en xip per al control directe dels processos de fermentació vinícola. També es tractarà el paper dels clústers com a agents dinamitzadors de la innovació en el sector. La jornada s’enriquirà amb un dinar de treball en xarxa al mateix museu, que donarà pas a una sessió de tast guiat de productes vinícoles innovadors.

En la segona edició hi va haver una taula rodona sobre comunicació del vi amb diversos professionals | Foto: WIW

Intel·ligència artificial i algoritmes en comunicació del vi

La tercera jornada de la Wine Innovation Week, programada pel 5 d’abril, estarà dedicada a la comunicació i el màrqueting en el sector vitivinícola. Tindrà lloc a la seu de Banc Sabadell a Sant Cugat del Vallès. La primera intervenció serà de Laia González, responsable de comunicació de l’INCAVI, que exposarà sobre com “comunicar la riquesa vitivinícola de Catalunya: estratègies i oportunitats”. Després, Jordi Camós, especialista en comunicació digital, oferirà una conferència sobre com la intel·ligència artificial i els algoritmes poden obrir noves oportunitats dins del sector, a més d’analitzar la influència digital. A continuació, Jordi Bertran de Xerigots exemplificarà com la comunicació digital pot ser un eix de comercialització eficaç.

La jornada comptarà també amb una taula rodona sota el títol “Com comunicarem el vi en el món actual?“, amb la participació de la cuinera i comunicadora Ada Parellada, el periodista Jordi Bes, l’enòloga Montse Rosell, responsable dels vins desalcoholitzats de Familia Torres, i el Dr. Ramon Estruch, president de Fivin. Per culminar, es presentaran diversos casos d’èxit en comunicació, oferint un ric panorama sobre les millors pràctiques i les innovacions en la comunicació del vi.

Les jornades són gratuïtes per als socis d’INNOVI, i els no socis pagaran 50 euros per jornada, o 100 si volen assistir a les tres amb àpats inclosos. Podeu consultar el programa i inscriure’s a les jornades a través d’aquest enllaç.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa