VadeVi
Ton Mata (Corpinnat): “Potser és el cava el que no s’entén”
  • CA
Corpinnat

!--akiadsense-->

“La nova marca impulsada per 6 cavistes del Penedès vol ser sobre tot una marca de territori”. Així ho assegura Ton Mata, màxim responsable de Recaredo i copresident de Corpinnat en declaracion a Vadevi.

Mata explica que la idea es va començar a gestar l’any 2012 tot i que no va ser fins al 2015 que es van constituir com a grup treball. I que el que els ha portar a crear aquesta nova marca ha estat sobretot el territori.

Els 6 cellers, Gramona, Llopart, Nadal, Recaredo, Sabaté i Coca i Torelló estan emparats per la DO Cava, i sembla que així seguiran. El responsable de Recaredo afirma que no és tant que s’hagin sentit desemparats per la Denominació d’Origen, però sí que troben a faltar que s’hagi pogut fer una zonificació. Recordem que la DO Cava, a més del Penedès, també inclou zones d’Aragó, València i Extremadura, tot i que un 98% de la producció està localitzada al Penedès.

Per Ton Mata, Corpinnat és la manera de poder explicar el seu origen d’una manera més complerta. La nova marca està oberta a qualsevol escumós que es faci dins el territori delimitat i que compleixi tota una sèrie de requisits de qualitat i elaboració molt estrictes. És per això que també hi podrien entrar els Clàssic Penedès, els escumosos de la DO Penedès.

Mata admet que al principi la marca Corpinnat pot crear una certa confusió, entre Cava, Clàssic Penedès, escumós, però es pregunta si “potser és el cava el que no s’entén”.

Aquesta nova marca pretén, segons un dels seus presidents, transformar el territori vitícola, modificar l’estructura del sector i crear noves oportunitats integradores.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa