Un grup de periodistes americans descobreixen la Catalunya vinícola

Aquesta missió inversa forma part de l'estratègia de l'Associació Vinícola Catalana per a donar a conèixer els vins catalans a Estats Units

Comitiva de periodistes americans de visita a Catalunya | Associació Vinícola Catalana

Els convidats eren Cathrine Todd (del blog, www.damewine.com, “La Voce di New York”, “Snooth” o “Vivino”), Christine Havens (Escriu habitualment a “Sommelier Journal” , “Tasting Panel Magazine”, “The Clever root” i “Delectable”), Mark Anderson (del “San Francisco Chronicle”), Michael Franz (editor de “Wine Review Online” i “Sommelier Magazine”), Michelle Williams (escriptora permanent a “Snooth” ) i Scott Greenberg (presentador i responsable del programa de TV “Wine of the week” a més d’escriure per “The Washingtonian Magazine”). Cada un d’ells procedeix de diferents Estats o zones d’Estats Units, incloent Califòrnia, Texas, Nova York o Washington. I amb tots ells s’han cobert tots els segments de mercat com blogs, diaris tradicionals, ràdio o aplicacions per mòbils.

La invitació i organització del viatge ha anat a càrrec de l’Associació Vinícola Catalana (AVC), que continua lierant accions de promoció del vi català entre el mercat internacional. En aquest cas, els sis periodistes van poder visitar onze empreses de diferents denominacions d’origen del país: Juve & Camps, Segura Viudas, Gramona, Jean Leon, Torres, Parés Baltà, Roger Goulart, Celler Lafou, Herència Altés i Vallformosa.

A més, l’AVC va organitzar un dinar al Celler de Can Roca on el grup va tastar vins de 8 cellers catalans, maridats amb plats creats especialment per a l’ocasió: Vins el Cep Claror, Mas Igneus Barranc blanc 2016, Roger Goulart Gran Reserva 2005, Herència Altes la Serra 2014, Codorníu Arts Collector 456, Perelada Finca Malaveina 2013, Clos Pons Alges 2012 i Torres Perpetual 2013. Els convidats van coincidir en destacar la qualitat dels vins tastats durant el dinar a un dels millors restaurants del mon.

Els participants de la missió inversa van quedar sorpresos per la gran diversitat existent, tant en els vins com en les varietats de raïm i en el terroir. Catherine Tood comentava que “aquest viatge ha canviat la percepció que tenia dels vins catalans i m’ha permès conèixer grans cellers”.

Durant tota la setmana, tant l’organització com els mateixos periodistes han plasmat les seves opinions en les xarxes socials a través del hashtag #AVCPresstrip, on han anat ressaltant detalls de cada una de les visites.

El President de l’AVC, Valentí Roqueta, senyala que “aquest tipus d’accions permeten als cellers catalans donar-se a conèixer en el país amb un major consum de vi. Gràcies a aquesta missió inversa, els vins catalans en general i els dels cellers participants en particular, veuran incrementada la seva presència en medis i xarxes socials a Estats Units”.

Aquesta acció és un pas més en l’estratègia de l’AVC per donar a conèixer els vins catalans a Estats Units. Durant diversos anys consecutius s’han realitzat missions inverses tant amb la premsa com amb importadors per facilitar als cellers l’accés a aquest mercat estratègic.

Comentaris

    bona iniciativa 7 de Maig de 2017 10:13
    Gràcies per fer-ho realitat. Visca Catalunya, visca els Estats Units

Nou comentari