Varietats autòctones, vinificacions minoritàries i sostenibilitat protagonitzen la segona ‘Barcelona Wine Week’

La Barcelona Wine Week que Fira de Barcelona organitzarà del 7 al 9 de febrer del 2022, tornarà a fer d’aparador de l’oferta vitivinícola i a mostrar la seva potència i varietat davant dels compradors nacionals i internacionals i contribuir, després de la pandèmia, a la recuperació de les vendes i la consolidació de la seva internacionalització. De moment, aquesta segona edició ja té prop del 77% d’espai reservat i amb la confirmació de més de 400 empreses i firmes distribuïdores.

Aquestes xifres, que s’assimilen al ritme de contractació prepandèmia, constata segons l’organització que el mercat del vi dóna signes de reactivació. Com explica la seva responsable, Marta Macías, la “BWW serà el primer certamen de l’any 2022, tant a Espanya com als seus mercats d’influència, cosa que sens dubte li atorga un important avantatge competitiu respecte a altres convocatòries del sector”.

BWW 2022 pretén visibilitzar i donar projecció internacional a l’ampli ventall de varietats històriques, vinificacions oblidades i ara minoritàries, però de gran interès per la seva resistència i contribució a la preservació del medi ambient. Per a Macías, aquestes varietats són “més autèntiques, resistents i referents d’una agricultura sostenible que lluita en contra del canvi climàtic. Per això, la seva recuperació és una tendència a l’alça a què s’estan dedicant tant petites productores com cellers grans”.

Gran vocació internacional

BWW posarà també el focus a augmentar les oportunitats de negoci de les empreses expositores, propiciant-los trobades i ocasions de contacte amb compradors internacionals, distribuïdors, importadors, majoristes o detallistes amb l’objectiu d’incrementar-ne les exportacions o facilitar-los l’accés a nous mercats.

Per assegurar la presència a la fira dels principals operadors nacionals i internacionals del sector, el programa BWW Hosted Buyers convidarà més de 350 professionals internacionals procedents de més de 40 països compradors de vi de l’Estat, la presència dels quals al certamen propiciarà la celebració de més de 4.000 reunions de negocis amb les empreses expositores. A més a més, el programa VIP Buyers convocarà prop de 1.300 professionals nacionals del sector amb poder de decisió de compra a la distribució, l’hostaleria i el comerç acreditat. En l’edició de 2020, van ser prop de 15.600 professionals assistents, un 13% dels quals procedents de 54 països diferents.

Màxima representació sectorial

BWW 2022 reunirà al palau 8 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona des de petits cellers amb gran vocació internacional fins a les marques més emblemàtiques i reconegudes del panorama vitivinícola. El saló potenciarà novament un model expositiu i que proposa un recorregut d’experiències pel territori vitivinícola a través d’un format articulat al voltant de la gran varietat de zones productores, afavorint la presència igualitària entre els cellers i les marques participants.

Com a la primera edició, la zona comercial s’estructurarà en dues grans àrees: BWW Lands, que reunirà els cellers organitzats per Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat; i BWW Brands, on es trobaran també les marques més emblemàtiques i reconegudes juntament amb empreses que ofereixen equips, accessoris i serveis al sector. Paral·lelament, el saló desenvoluparà un ampli programa d’activitats que potenciarà les experiències formatives i sensorials lligades al vi.

Consolidant la recuperació

Tot apunta que el 2021 serà un bon any per als vins del país, que atrauran una forta demanda tant dels mercats internacionals com del mercat espanyol que farà que el sector es recuperi al ritme que ho feia el 2019. A això hi contribueix la suspensió temporal dels aranzels dels Estats Units, que està animant les exportacions, la reobertura de la restauració i l’hostaleria, i l’augment del consum al mercat intern.

Nou comentari