Vi online

!--akiadsense-->

Les transaccions de vi a Catalunya han estat més virtuals que mai durant els més de dos mesos de confinament i encara duren. A diferència d’Àsia que sembla que aquesta venda està implantada, a casa nostra la compra de vi online era més aviat residual, però tothom coincideix que és una modalitat que ha vingut per quedar-se.

Vins i Licors Grau va tancar la seva botiga dia 15 de març i van fa una mica mes de d’una setmana, però les vendes a través de Grauonline.com “han estat als nivells del Black Friday o de les festes de Nadal. Ha estat una mica una bogeria”, explica Jordi Grau adjunt a la direcció d’aquesta distribuïdora. A Wineissocial “les vendes s’han doblat i fins i tot s’han triplicat en algun moment, però ja hem notat que aquest mes de maig ja no està al nivell del mes d’abril”, explica Albert Martí un dels responsables d’aquesta plataforma.

Ara bé, tant un com altre, tot i l’increment d’aquestes vendes, no han compensat el gruix del seu negoci que es basa precisament en la distribució a restaurants, en el cas de Wineisocial és del 45% i que s’ha tallat en sec i ara tot just comença a remuntar.

Les distribuïdores, la funció principal de les quals és fer d’intermediaris entre els cellers i els restaurants, botigues i consumidors han vist com en aquest període s’han activat botigues online de venda directe des del celler. De fet s’ha sentit alguna veu crítica, com la de Toni Albiol de l’Enoteca Divins de Martorell que en un post de Facebook assegurava “entenem que us poseu nerviosos, la majoria d’empresaris del sector ho estem, però el fet que intenteu arribar al client particular, el nostre públic objectiu, ens perjudica totalment”.

Per Jordi Grau “tothom té necessitats, i cadascú ha fet una mica el seu camí i a intentat tirar endavant. Mentre els celler respectin els preus i no facin mal al mercat no hi veig problema”. Del mateix parer és Albert Martí que troba “molt natural que els cellers hagin posat en marxa la venda per internet”. També creu que “haurà servit perquè molt gent se n’adoni que obrir una botiga online és com fer-ho enmig del desert i que a més a més amb un ordinador no n’hi ha prou sinó que requereix una infraestructura de transport i missatgeria que no sempre es contempla”. I afegeix que “mentre els preus siguin coherent no hi ha d’haver-hi cap problema en conviure tots”.

Sigui com sigui ara s’haurà de veure quina serà la tendència en aquest tipus de compra. Per Jordi Grau, “el vi del dia a dia, la compra de repetició segurament ja es farà sempre per internet, però a l’hora de tastar coses noves la gent anirà a les botigues perquè a la gent li agrada tocar, veure i tenir algú que t’assessori”.

Els dos tenen clar que el futur del sector del vi passa per la restauració perquè el canal Horeca torni a estar actiu i a ple rendiment, una situació no es normalitzarà per ara. Per Albert Martí el risc és el que el teixit no aguanti, és a dir que l’engranatge entre cellers, distribuïdors, restauració i consumidors no es mantingui, perquè si alguna de les baules cau, farà trontollar la resta. És per això que des de Winissocial des de l’inici del confinament estan oferint formació online per a la restauració. Al començament tips per a entomar la crisi i ara el “Vins per tots i tots pel vi”. “Ara estem en un moment que estem mirant de ve després i per intentar que tothom hi guanyi. Pensem que és el moment de sumar esforços perquè un de sol no se’n sortirà, ha de ser la suma de tots”.

Nou comentari

Comparteix