La consellera d'Agricultura, Teresa Jordà i el director de l'Incavi, Salvador Puig amb alguns representants de les denominacions d'origen
La consellera d’Agricultura, Teresa Jordà i el director de l’Incavi, Salvador Puig amb alguns representants de les denominacions d’origen | M.R.F.

!--akiadsense-->

El vi català desembarca als mitjans de comunicació i a l’àrea metropolitana per fomentar el consum de vi català. Aquest dimarts s’ha presentat al departament d’Agricultura la segona fase de la campanya Gaudeix del que és bo #vicatalà que té com a plat fort un anunci a TV3 en prime time i que impulsen l’Incavi i les Denominacion d’Origen.

Posant en valor conceptes com la proximitat, la sostenibilitat i la qualitat, aquesta iniciativa público- privada pretén “explicar millor” el vi català. Pel president de la DO Terra Alta, Joan Arrufí que s’ha erigit com a portaveu de les denominacions d’origen “cal modernitzar la imatge del vi català, mostrant unitat però també la singularitat de cada un dels territoris”.

Arrufi ha recordat les dades de consum que apunten que a Catalunya es consumeix un 41% de vi català i la resta és de fora però afirma que aquestes xifres es poden mirar en positiu “perquè vol dir que encara tenim camp per córrer i mercat per assolir”.

Pel director de l’Incavi, Salvador Puig, és molt important la unitat que està mostrant el sector en aquest moment de crisi tot i que ha recordat que més enllà del coronavirus, la nova Llei Vitivinícola de Catalunya ja preveu que l’Incavi tingui pressupost per dedicar a la promoció. Puig ha recordat que on més feina és farà serà a l’àrea metropolitana que és la que aplega la major part de la població de Catalunya. La campanya té una aportació de 100.000 euros de l’Incavi i 25.000 euros de les denominacions d’origen i segons Puig, . “Voldríem que amb aquesta embranzida hi hagi un repunt de consum més destacat que el que era habitual any a any, que hi hagi un salt qualitatiu”.

La consellera d’Agricultura, Teresa Jordà ha tingut unes paraules d’ànim i consol pels viticultors i viticultores que a la crisi que arrosseguen del preu del raïm (sobretot pel que fa al raïm pel cava) s’hi ha afegit la Covid-19 i també el míldiu. Jordà ha recordat que la Generalitat ha impulsat un Pla de Xoc de 5’4 milions d’euros per superar aquesta crisi (la majoria dels quals, fins a 4 milions, es destinen a la producció de Most Concentrat Rectificat) i assegura que “l’administració està al seu costat”.

Pel que fa a la resta d’ajuts, el director general de l’Incavi assegura que s’estan seguint els procediment administratiu de presentació de sol·licituds, revisió i gestió tant dels ajuts propis com els que provenen del Ministeri d’Agricultura tot i que no detallen quines són les quantitats que ja s’han concedit i lliurat.

Nou comentari

Comparteix