Comerç electrònic

!–akiadsense–>

Monvínic Store, Lavinia, Vinissimus, Vila Viniteca, Vins i Licors Grau, Cuvée 3000, El Petit Celler, Bodeboca, Amazon, Decántalo, Ulabox, El Corte Inglés, Caprabo, Bonpreu… són només algunes de les plataformes on comprar vi a Internet, un àmbit on les vendes no deixen de créixer des del 2016 a un ritme de dos dígits. A Bodeboca (on tenen més de 800.000 usuaris registrats) ja venen més d’un milió d’ampolles a l’any. Les dades oficials indiquen que al 2016 només un 1,1% de les vendes de vins a tot l’estat es va fer per internet. Ja s’estarien venent més de 45 milions de litres de vi a l’estat a través de la xarxa. Tot sembla indicar, però, que l’e-commerce del vi anirà a més. No pocs cellers compten també amb plataformes on vendre els seus vins a través de les botigues on-line de les seves pròpies pàgines web, com és el cas de Freixenet, Codorníu (que vol incrementar les seves vendes un 40% en dos anys), Torres…

La companyia empordanesa Vins i Licors Grau, dedicada a la venda de vins, licors i destil·lats, ha invertit 3,5 milions d’euros en un nou magatzem climatitzat de 1.200 m², en l’ampliació de la seva vinoteca en 500 m² i en la creació d’un espai subterrani de 400 m² dedicat a realitzar presentacions i degustacions de producte, així com un celler d’anyades antigues de veritables joies que van dels anys 20 als anys 80 del segle passat. Aquests nous espais se sumen als 15.000 m² amb els que compta la zona edificada i d’aparcaments, els 1.200 m² de la vinoteca i els 8.000 m² dels magatzems de Palafrugell i Figueres (amb capacitat per a fins a 8 milions d’ampolles). L’ampliació de les instal·lacions de la companyia va acompanyada d’una forta aposta per reforçar el canal online (gairebé el 10% de les seves vendes). Tenen un espectacular magatzem robotitzat i s’han convertit en la principal vinacoteca del món (disposant d’una capacitat màxima per a fins a 120.000 ampolles). Compten amb una cartera d’uns 3.000 clients, i les seves vendes on-line estan experimentat un increment anual del voltant del 20%.

Segons el director de la vinoteca, Jordi Grau Segarra, van començar el projecte de la seva plataforma on-line de venta de vins i licors (www.grauonline.com) el 2009, “un moment encara molt immadur en venta de vins i licors per internet”. Recorda que “érem poques empreses a l’estat que ens hi dediquéssim. Prova d’això és que el 2012 vam presentar la primera App per Iphone del sector. La venta per internet llavors ja era una realitat, i la nostra botiga virtual creixia exponencialment any rere any, fins arribar actualment al 10% de la nostra facturació total de l’empresa, gairebé el mateix que la nostra botiga física ubicada a Palafrugell”.

Les comandes fetes a través d'internet a grauonline.com a punt de ser servides

!–akiadsense–>

Pel que fa al perfil del client, afegeix Jordi Grau, a molta gent li agrada veure encara el producte en botigues físiques, “però cada cop més, la falta de temps lliure i la comoditat fa que el consumidor faci la compra des de casa a través d’internet”. Referent al comportament del client, observen que el client de botiga virtual és més especialitzat, coneix més el que compra i la despesa mitjana per client i per compra és més alta. També veuen, en el seu cas, que al tenir tantes referències, unes 12.000 actualment, “el client ens troba ens els cercadors quan fan una consulta d’un producte en concret, al tenir-ne tantes tenim més opcions de ser trobats i això fa que captem clients nous diàriament”. En un futur, el seu objectiu és anar creixent mitjançant la inversió en posicionament i també en comunicació.

Wallapol: un vi dedicat a Franco o un Ermitat 1.600

Fins i tot a aplicacions com Wallapop es poden comprar vins (de segona mà). S’hi pot trobar des d’una ampolla de la Guàrdia Civil del 2006 (25 euros), un Gran Reserva Nacional Francisco Franco de Tomelloso (95 euros), un Vega Sicília Único de 1960 (425 euros), un Viña Real de 1952 de Cvne (64,95 euros) o els gran bordeus Premier Grand Cru Classé Château Margaux de 1979 (350 euros), el Pomerol Château L’Evangile de 1968 (299,95 euros) o un Château d’Yquem de 1956 (1.249,99 euros). També s’hi troben vins catalans: des d’un imbevible cava commemoratiu de la Festa del Cava Miss Internacional del Cava feta el 21 d’agost de 1992 a la discoteca Louie Vega de Calafell per part dels Joves Confrares del Cava (20 euros) a un Gran Reserva 4 Varietales de Raimt (75 euros), tres ampolles del Reserva Real de Torres del 2003 (474 euros), un Grans Muralles de Torres del 2004 (90 euros) o una màgnum de L’Ermita d’Álvaro Palacios de 1995 (1.600 euros).

El vi a la xarxa

!–akiadsense–>

Vallformosa ofereix a tots els usuaris la possibilitat d’adquirir els seus productes a través d’una botiga online que acaba d’estrenar de la mà d’Ulabox. Es pot accedir tant des dels webs de les mateixes marques com des del web d’Ulabox directament. Aquest portal en línia ofereix una selecció de productes de cada una de les marques, com les gammes Col·lecció, Gala, Origen i Clàssic de Vallformosa Cava; els caves joves i reserva de Mistinguett i tots els vins Masia Freyé, Mas La Roca, Freyé i La Sala de la marca Domènech.Vidal (DO Penedès). Els usuaris podran adquirir a través d’internet tots aquests productes amb comoditat i garanties d’entrega. De fet, si es fa la comanda abans de les dues del migdia, es lliura al dia següent amb l’opció de triar la franja horària més convenient o fins i tot canviar el dia d’entrega. A les principals capitals de província les franges horàries són de només 2 hores, un servei que s’adapta a les necessitats i ritmes de vida dels consumidors. A partir de 59 euros les despeses d’enviament són gratuïtes. Per tirar endavant aquest projecte de comerç electrònic, Vallformosa ha escollit com a partner tecnològic i logístic a ulabox.com. Ulabox és el primer supermercat 100% on-line de l’estat que des del 2010 ofereix més de 17.000 productes de més de 2.100 marques. Actualment és un dels principals referents en la venda on-line a l’estat espanyol.

El llançament d’aquesta plataforma on-line forma part de la nova aposta digital de Vallformosa, “que ha de permetre crear noves experiències als consumidors i arribar a nous públics amb noves propostes de valor”, com s’afirma des d’aquestes caves de Vilobí del Penedès. Afegeixen que “també ha de servir per estar més a prop dels clients i anticipar-se a les seves necessitats, ja sigui a través del mòbil o amb qualsevol altre dispositiu”.

La directora de Màrqueting de Vallformosa, Jana Vives, afirma que “vendre online ja no és una opció sinó una obligació, i encara més si volem connectar amb el públic jove”. Afegeix que “hi apostem perquè les plataformes a Internet no només faciliten la compra als consumidors, sinó que també els és una bona eina per obtenir més informació dels productes i per nosaltres, dels consumidors”. Jana Vives també apunta que “la venda on-line ja és una realitat que augmenta el valor de l’experiència de compra a través de webs amb facilitat de busca de productes, botons de recomanacions a XXSS i blocs especialitzats… I el més important, la immediatesa; pots comprar quan vulguis i des d’on vulguis sempre que tinguis algun dispositiu mòbil a mà”. Els elaborats de Vallformosa ja es poden adquirir per via on-line a Ulabox, Caprabo, Bon Preu, Vila Viniteca o a Vins i Licors Grau.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa