VadeVi
Viña Esmeralda i Gravity Wave retiraran 23 tones de plàstic del mar
  • CA

Viña Esmeralda ha signat un acord de col·laboració amb l’empresa ambiental Gravity Wave que té com a objectiu cuidar el mar Mediterrani, eliminant part dels plàstics que suren a les aigües de les seves costes. La marca de vins s’adhereix, d’aquesta manera, al compromís ‘Plastic Free Oceans’, destinant part dels beneficis de la seva nova edició limitada, que presentarà el proper mes de març, a Gravity Wave, per tal de salvar el nostre mar d’aquesta contaminació.

La col·laboració entre Viña Esmeralda i Gravity Wave vol recollir 23 tones de plàstic de la costa mediterrània, equivalents a 2,7 milions d’ampolles de plàstic de mig litre, al llarg d’aquest any 2022. L’empresa ambiental treballa amb una flota de més de 2.000 pescadors tradicionals de més de cinquanta ports de tota la Mediterrània, a l’estat espanyol, Grècia i Itàlia, on aquests residus són recollits, netejats i transformats en mobiliari urbà i altres productes fets de material reciclat, contribuïnt a l’economia circular.

Amaia Rodríguez | Gravity Wave
Amaia Rodríguez anunciant la col·laboració amb Viña Esmeralda | Gravity Wave

Amaia Rodríguez, una de les cofundadores de Gravity Wave, afirma que “sense uns mars sans, el planeta no seria habitable, però per desgràcia els hem convertit en l’abocador del planeta. Hi aboquem cada any més de 8 milions de tones de plàstic i les conseqüències ja no es poden negar”. El seu germà Julen i ella van ser els fundadors, l’any 2019, d’aquesta empresa social i ambiental, que vol netejar el Mediterrani de plàstic per generar un impacte positiu al planeta.

Per fer-ho, l’empresa vol col·laborar amb empreses, entitats i partículars que comparteixin el seu propòsit i la seva visió, i Viña Esmeralda és el primer vi que s’hi uneix, ja que considera que la seva essència rau, justament, al Mediterrani. Aquest vi, present a més de 30 països, és una de les marques globals més representatives de la cultura del vi i l’estil de vida mediterrani al món, amb un nom que evoca el color del mar.

Amb aquesta aliança, Viña Esmeralda es proposa tornar l’essència al Mediterrani i, amb l’ajuda dels seus consumidors arreu del món, protegir-la. Comprant una ampolla de l’edició limitada de Viña Esmeralda, disponible a partir del mes de març, es contribuïrà a eliminar l’equivalent a 10 ampolles de plàstic de les aigües del nostre mar.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa