Si el vi és cultura i la cultura es mou a les xarxes, el Digital Wine Contest no podia ser menys. Aquesta competició, organitzada per la Denominació d’Origen Catalunya, ha arribat a la seva novena edició, i ho ha fet amb estil: quatre guanyadors, una menció especial i una bona dosi d’històries, reels i hashtags que han convertit el vi en un protagonista digital.
Un dimarts de premi i brindis
El passat dimarts 18 de febrer, la Sala Club de Paral·lel 62 de Barcelona es va omplir de creativitat i passió pel vi. En aquesta gala, impulsada per la DO Catalunya amb més de setze anys de trajectòria, s’han reconegut els millors prescriptors digitals del vi català. Aquest no és qualsevol premi pels creadors de contingut de vins, sinó un reconeixement excepcional, on el vot popular ha tingut un paper fonamental. Per tercera vegada consecutiva, el Millor Prescriptor de la Cultura Vitivinícola Catalana ha estat triat pel públic a través de la pàgina web de la DO Catalunya. A més, com a novetat d’aquesta edició, els guanyadors a Millor Vídeo i Millor Post s’han decidit amb una combinació del 50% de vot popular i un 50% de jurat professional.
Instagram i TikTok: el vi es tasta millor amb filtres?
Si encara hi ha qui diu que el vi no encaixa a les xarxes socials, Ruth Troyano i Pepe Serra li podrien portar la contrària. Amb el seu post Sequera han enamorat seguidors i jurat, aconseguint el premi a Millor Post sobre #vicatalà i cultura vitivinícola. D’altra banda, Pol Aluja ha brillat amb el seu vídeo “Jo demano vi català”, una autèntica classe magistral de com fer valdre els vins de casa nostra amb estil i simpatia. Però, no seria un concurs digital sense un reconeixement a la veu més influent del vi català. El títol de Millor Prescriptor ha anat a parar a Marta Clot, escollida per votació popular. Però el jurat també ha volgut destacar la feina de Sara Orlo, que s’ha endut una menció especial per la seva projecció com a creadora de contingut vinícola.
Un jurat amb bon gust
Aquests premis no es decideixen a la lleugera. Darrere de les votacions hi ha un jurat d’autèntics entesos en vi, comunicació i tendències digitals: Anton Castellà (DO Catalunya), Jordi Comelles (Festival Zoom TV), Sergi Cortés (Cupatges i Tánico), Maria Girón (creadora de contingut) i Sole G. Insua (cap de comunicació de la DO Catalunya).
Tot i que el termini de votació ha estat més curt que en altres edicions, la participació ha estat espectacular: més de 7.000 vots recollits i una seixantena de candidatures presentades. Un èxit rotund que coincideix amb el 25è aniversari del Consell Regulador de la DO Catalunya. Per garantir total transparència, el procés ha estat supervisat per un notari.
Un brindis per l’èxit
L’acte també ha comptat amb la presència del director general de l’Institut Català de la Vinya i el Vi, Joan Gené, i el president de la DO Catalunya, Xavier Pié, que han entregat els guardons en una vetllada on no han faltat els bons vins. Més d’un centenar de persones han aixecat la copa per celebrar el Digital Wine Contest, consolidant-lo com un dels esdeveniments de referència del sector.

Després de la cerimònia, els assistents van poder gaudir d’un tast exclusiu dels millors vins de la DO Catalunya, una experiència que va permetre als amants del vi descobrir nous matisos i sabors mentre comentaven la gala. L’ambient va ser distès i ple de complicitat entre creadors de contingut, experts enològics i amants del bon vi. Un espai perfecte per fer networking amb una copa a la mà.
Pol Aluja: Finalista de les diferents categories
Un dels noms que ha ressonat amb força en aquesta edició: Pol Aluja, més conegut a xarxes com @aromadevi. No només ha estat guanyador del Millor reel, sinó que ha estat finalista en totes les categories. Aluja reconeix a Vadevi que el reel va ser pensat per al concurs sense perdre la seva essència, que és el que ha acabat captivant tant el jurat com el públic. En declaracions posteriors a l’entrega de premis, Aluja confessa que la nit va ser “d’altes pulsacions, plena de nervis i incertesa, però també de molta emoció”.
Mentre els premiats anaven recollint els seus guardons, les converses han girat al voltant d’un mateix tema: el futur del vi català a les xarxes socials. Amb un nivell de participació altíssim i un entusiasme palpable, la DO Catalunya ja pensa en la pròxima edició, que se celebrarà d’aquí a dos anys. Mentrestant, el vi català continuarà fluint per xarxes socials, conquistat per aquells qui saben comunicar-lo com cal.